Utan att vara insatt de senaste här i tråden så vill jag berätta om en erfarenhet.
Jag hängde tidigare mycket på ett cykelforum på en sajt som heter Funbeat. Det var välbesökt och levande. Men det fanns ett problem med en fyra fem personer inklusive moderator som var direkt oförskämda mot de flesta. Allt under ursäkten att det skulle vara "högt i tak" och ett i cykelsammanhang vanligt uttryck shut up harden up. Ni vet den vanliga machotramset om att blodsmak var kvitto på en bra träning.
Jag har återvänt till det det där forumet och numera får man vara glad om det postas ett ämne i veckan. En del av de mest tongivande i den lilla gruppen har visst kickats men för sent. Nu hänger alla på Facebook istället.
Min poäng är att vill ha kvar detta trevliga forum så är det upp till oss att hålla en trevlig ton oavsett vart vi är på den friluffsande skalan.
Ha det bäst alla.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så är det. I min värld är respekt mot sina medmänniskor mycket viktigt. Man tilltalar och behandlar folk med hövlighet. Och då får man uppskattning. Tyvärr gäller inte alltid samma sak vid skriven kommmunikation. Där anses det vara ok att bete sig hursomhelst för man behöver ju ändå inte se personen i ögonen liksom. Så då kan man vara ett rövhål för att få utlopp för vad det nu är för dåliga känslor eller komplex man har inom sig.
Överlag tycker jag ändå detta är ett bra forum. Frilufsfolk är gott folk Det blir lite jante ibland bara men inget som gör att jag skulle dissa det. Gillar man inte hur man blir bemött är det viktigt att man säger ifrån. Precis som i riktiga livet. Ibland menar personen inget illa men uttrycker sig klumpigt. Känslor är svårt att få med i skriven text. Smileys är bra ibland för att förstärka.