Jag hoppas jägare idkar någon form av självsanering om de finner olämliga jaktkollegor, genom att se till att de som skjuter osäkert fråntas vapenlicens.
Jag vet inte hur många skott som avlossas i svenska försvasmakten varje år men det finns drygt 50000 anställda (inkl hemvärnsavtal) så det borde enligt min gissning vara minst hundratusentals om inte miljoner och i variendade kalibrar och det är ytterst sällan jag läser om skottskadade soldater/officerare under övning. Jägare borde också kunna skjuta säkert.
Men efter denna tråden blir jag nog än mer försiktig att ge mig ut i jakttider, då jag läser hur somliga verkar resonera.
/Patrik, som väl unnar jägare sin jakt men både bössan och omdömet måste med till skogs
PS Någon som kan länka till lagtexten om förbudet mot att avsiktligt störa jakt? DS
jag tänkte inte diskutera så mycket mer om det här för det känns både off topic och sedan är vi inte oense känns det som.
men anta aldrig att det bara är ansvarsfulla och lämpliga personer som är ute i skogen och jagar, därför får man själv bedöma om det är lämpligt att vara ute.