Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
skidspar.se är död
- Trådstartare Henkes
- Start datum
överbelastning
skidspar.se's server har varit överbelastad och planerar migreras till en kraftfullare dito idag enligt deras web:
http://www.skidspar.se/nyheter/hard-belastning-pa-sajten-just-nu
/Patrik, års-skidpremiär i går och rapporterat på skidspar.se
skidspar.se's server har varit överbelastad och planerar migreras till en kraftfullare dito idag enligt deras web:
http://www.skidspar.se/nyheter/hard-belastning-pa-sajten-just-nu
/Patrik, års-skidpremiär i går och rapporterat på skidspar.se
Nya Skidspår.se funkar ju ungefär lika illa som nya Utsidan, med "uppgraderad" funktionalitet innan man lär sig att undvika det värsta.
Men söker man med filter på län (och kommun sedan ger mera) så får man ju ganska många träffar som är aktuella på spårstatus. Det finns just nu flera spår som i alla fall försöker i Stockholm. Det ser ut att vara relativt komplett mot det vanliga utbudet.
Men söker man med filter på län (och kommun sedan ger mera) så får man ju ganska många träffar som är aktuella på spårstatus. Det finns just nu flera spår som i alla fall försöker i Stockholm. Det ser ut att vara relativt komplett mot det vanliga utbudet.
Sök - Hitta anläggnignar och skidspår nära dig - Skidspår.se
Sök och hitta anläggning för längdskidåkning och skidspår i Sverige efter kommun eller län.
www.skidspar.se
På nya skidspår.se tycker jag kart-sökningen fungerar smidigast, och så kan man filtrera på anläggningar som har rapporter senaste 12-48 timmarna.
Som vanligt måste man ju ta hänsyn till att stockholmarna sätter glädjebetyg när det kommer till spårstatus, t ex "självspårat på golfbanan, en del genomslag till grus och behövde bara ta av mig skidorna 5 gånger på 2 km. 5 stjärnor, ut och åk!"
Bäst numera verkar vara att leta upp facebook-grupper för respektive spår och följa dessa.
På norra sidan verkar Bisslinge fått till natur-spår i veckan, nu har det ju snöat hela natten så även om man spårar nu på morgonen så hinner det ju inte frysa på innan folk börjar åka, så jag tror det snabbt blir sladdrigt. Bättre förutsättningar för bra spår imorgon om inte underlaget blir helt förstört idag.
Som vanligt måste man ju ta hänsyn till att stockholmarna sätter glädjebetyg när det kommer till spårstatus, t ex "självspårat på golfbanan, en del genomslag till grus och behövde bara ta av mig skidorna 5 gånger på 2 km. 5 stjärnor, ut och åk!"
Bäst numera verkar vara att leta upp facebook-grupper för respektive spår och följa dessa.
På norra sidan verkar Bisslinge fått till natur-spår i veckan, nu har det ju snöat hela natten så även om man spårar nu på morgonen så hinner det ju inte frysa på innan folk börjar åka, så jag tror det snabbt blir sladdrigt. Bättre förutsättningar för bra spår imorgon om inte underlaget blir helt förstört idag.
ok, testade att ladda ner appen, men det fungerade inte alls, utan man länkades bara vidare eller fick felmeddelande.
får kolla om websidan är bättre, men verkar inte finnas många spårrapporter, som är det som är intressantast. Nån borde ju hunnit åka och lämnat rapport kan man tycka.
Lida verkar ha några spår som funkar, iaf. konstsnö-spåret, men nu har det ju kommit mer snö, så de längre spåren kanske också är iordninggjorda.
får kolla om websidan är bättre, men verkar inte finnas många spårrapporter, som är det som är intressantast. Nån borde ju hunnit åka och lämnat rapport kan man tycka.
Lida verkar ha några spår som funkar, iaf. konstsnö-spåret, men nu har det ju kommit mer snö, så de längre spåren kanske också är iordninggjorda.
Senast ändrad:
Näe app:en fungerar inte alls med nya site:n. Site:n går inte att söka på just nu, kanske är överbelastad av alla som vill ut och åka skidor. Fungerade att söka spårrapporter när jag skrev föregående inlägg.ok, testade att ladda ner appen, men det fungerade inte alls, utan man länkades bara vidare eller fick felmeddelande.
Riksten skriver på facebook att de dragit spår på morgonen.
Bisslinge skriver att de inte drar nya spår så länge det blåder eftersom det driver igen.
Jag ska försöka komma ut idag, det ska nämligen töa till veckan.Siktar på premiäråkning i morgon...idag får det bli lite löpning istället...mössa på!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Man död i lavin på Kårsajökeln | Skidor allmänt | 1 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg