Skåne rockar fett!

-Patric-; sa:
Håkan K; sa:
malindo; sa:
FJS90/91; sa:
öööh... spiddekaga å majonäs!!

Som den allmänbildade allmánheten ju sákert kánner till kommer denna feta och smakrika sàs frân Menorca, närmare bestämt frân denna ös huvudstad Mahón.
Fet mat är skånsk mat, oavsett varifrån maten kommer...
/Håkan

Kära Malin! (Tack Håkan!)
/.../
Vassego (men det var länge sen jag skrev det där).
Ger du dig på att hacka flickor nu oxå?

/Håkan

Re: Re: In i skogen!?

Håkan och alla andra, stort tack för upplysningen om både slottsparken, Söderåsen och Romeleåsen!
Jag tror mitt intresse lutar mest åt ett av de två sistnämnda områdena. ;)

Håkan K; sa:
(Fast du kan ju åka till Ystad och följa Wallander i fotspåren, det har man ju sett en hel del tyskar som sysslar med).

*gäsp*
...som stenhård Mankell-läsare redan absolverad. Hittade dock inte Mariagatan. Borde kanske dit en gång till.

/Georg

Re: Re: Re: In i skogen!?

sachsaren; sa:
Håkan K; sa:
(Fast du kan ju åka till Ystad och följa Wallander i fotspåren, det har man ju sett en hel del tyskar som sysslar med).

*gäsp*
...som stenhård Mankell-läsare redan absolverad. Hittade dock inte Mariagatan. Borde kanske dit en gång till.
Nåja, lagom roligt nöje.

Vi valde Ystads BB när "vi" skulle föda vår dotter (lite mindre BB och inte så sterilt som i Malmö). Det är fler än en (tysk) myndighetsperson som har gått i spinn när de får se Ystad i dotterns födelseattest...

/Håkan

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg