[Skåne] Gissa bilden!

Eftersom jag har gått förbi platsen så vet jag var den är.
Men den var väldigt seriöst utsmyckad med ljus och tröjor och så vidare.
Min gissning, eftersom jag inte vet, är att det är två motorcyklister som förolyckats här och att korset är chromade avgasrör som svetsats ihop.

Min förhoppning var att någon visste vad som hade hänt, men än så länge ingenting... :(
Frågan kvarstår dock. Var ligger platsen?

Jag vet, med tanke på hur diskussionerna har gått, att många har gått förbi här men eventuellt har "olyckan" skett så nyligen att ingen annan har sett platsen utsmyckad på detta sätt tidigare.
//Peter
 
Av skicket

på tröjorna så verkar de inte varit ute så värst länge..... När jag gick ÅS till Åsleden såg jag inget dylikt men pga mycket regn kanske jag missade vägskälet med...
//J
 
Eftersom intresset var väldigt svalt så hoppas jag att det blir enklare om jag lägger in denna bilden.

Om man följer leden så kan man ca 25 minuter innan korsningen se denna utsikten.

Frågan kvarstår: Var ligger korsningen?

//Peter
 

Bilagor

  • DSC00039.jpg
    DSC00039.jpg
    27.3 KB · Visningar: 319
OK. Efter en snabbtitt på kartan så gissar jag på korsningen som ligger ett par km väster om mynningen till Klöva hallar. Där är leden nere på slätten och det finns några grustäkter i närheten.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg