[Skåne] Gissa bilden!

Haha!
Hökön? Jag antar att du menar HÖGÖN. Om inte så ber jag om ursäkt, men oavsett vad så är det inte rätt ändå.
Sådana stenar som är på bilden finns inte på Högön. Skickar med en bild på Högön så du kan se.
Rätt svar är Södra Getön (ca 2,5km SSV om Högön). Där finns ingen lägerplats utan bara bra tält-möjligheter.
Lägret på Högön är för övrigt borttaget :(, men det går fortfarande att tälta där.

Varsågod Oddball. Du hade ju faktiskt rätt innan så bollen ligger hos dig nu!
//Peter
 

Bilagor

  • 100_1076.jpg
    100_1076.jpg
    34.2 KB · Visningar: 476
Ursäkta jag skrev fel, jag menade Högön, ja jag kommer ihåg Getöarna, tre öar på rad har jag för mig. Men nu är det redan någon annan som lagt in en ny bild så då får jag vänta ett tag.
 
Och klätter-bilden måste vara från Kjugekull, och det finns ett "problem" som heter NASA där, men jag tror inte det är den stenen. Jag är ingen klättrare.
 
Jodå visst är det Kjugekull. Jag klättrar i och för sig inte men jag har varit där många, många gånger så jag känner igen mig.
//Peter
 
Hej allihop! Jag hade inte förstått reglerna. Ber ödmjukt om ursäkt. Kjugekull är rätt, problemet är Caspersens Arete och klättraren är Harald Bohlin, Skånes egna Sir Hillary.
Kul tråd!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg