Nu lämnar jag alla frågor om person därhän av det enkla skälet att jag inte har en aning om vem det är ni talar om.
Tänkte titta på när det kan vara intressant att tänka lite extra på säkerhet och inte .
Tänkte titta på när det kan vara intressant att tänka lite extra på säkerhet och inte .
Ifall du skulle ut och jogga i skogen eller på ett motionsspår tillsammans med en kompis, skulle ni vara beredda att fylla i ett sådant här dokument i förväg, i händelse av att någon av er ramlade och skadade er?
Om vi tittar på de här två citaten kan vi kanske konstatera att i fallet "jag och en kompis far och joggar tillsammans" så är det inte aktuellt att fylla i nån speciell säkerhetsdokumentation, medan i fallet "jag tar med en grupp personer som aldrig sprungit tidigare och instruerar dem" så är det sannolikt intressant. Oavsett om jag tar betalt för detta eller inte (nu är väl för all del inte jogging direkt förknippat med någon enorm olycksrisk, men ponera att jag hade en mycket ung eller allmänt oansvarig grupp så blir det genast lite mer intressant).Citat från 8a: "Produktsäkerhetslagen gäller även icke kommersiell aktivitet såsom tom om du åker ut med några kompisar och har en organiserad gratiskurs med dem."
Jag är lite osäker på om detta är ett citat eller en egen tolkning?gahne sa:"Organiserad gratiskurs"(!!??!!) kan innebära att "någon tar en ledarroll inför andra".