Jag är lite rädd för att du tror att du utövar viltvård men i själv verket gör du naturen en björntjänst. Är själv verkligen ingen expert man anser att man ska anta försiktighetsprincipen när det gäller sådant här. Har du naturvårdverket, biologer etc. med dig eller agerar du helt efter din egen horisont i tron att du gör något gott.
När det gäller utsläppandet av minkarna så är det en gråzon även för mig. Enligt dig så dog de flesta och det är tråkigt? Varför dog de? Kan det ha berott på att de aldrig varit i frihet tidigare och blev helt stressade av det? I de fall det skett så drabbar det företagen förståss. Denne tycker jag inte det minsta synd om. Men däremot minkarna. Kriminellt javisst men ibland är sånt nödvändigt för att förändra samhället till det bättre. För vad ville djurrättsaktivisterna uppnå? Jo, framför allt mediapuplicitet om det inte är försvarbart att föda upp djur för att sedan slakta dem för några damer ska vara tjusiga på Bibloteksgatan.
Det jag utövar är viltvård.
Varför skulle minken annars vara jaktbar året om?
Naturligtvis är detta ett resultat av minkens skador.
Jag skrev inte att de flesta dog utan jag skrev att många dog.
Till skillnad från dig tycker jag faktiskt även synd om de enskilda människor som blev drabbade av dessa sabotage.Jag tycker inte att det var rätt att förstöra någons företag därför att några huliganer har en avikande syn på saker och ting.
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i dessa minkerier heller men jag accepterar dessa då de har framkommit på ett demokratiskt vis.
Jag anser mig nu ha svarat klart ang detta med minkfarmandet och vi återgår nu till att prata om viltvård igen som ju är mycket roligare/nyttigare att diskutera.