Erik Sandblom; sa:[ Sanningen ]
Oj förlåt du har rätt jag förstår nu vad dum jag är tack..
Suck.
Erik Sandblom; sa:[ Sanningen ]
Erik Sandblom; sa:Jag förstår att du *alltid* vill få den *billigaste* biljetten, men kära du, det är väl alltid så att reavaror och billiga resor säljs så länge lagret räcker? Så att de, hör och häpna, *inte finns kvar* när du ska slanta upp?
GustavOh; sa:Erik Sandblom; sa:Jag förstår att du *alltid* vill få den *billigaste* biljetten, men kära du, det är väl alltid så att reavaror och billiga resor säljs så länge lagret räcker? Så att de, hör och häpna, *inte finns kvar* när du ska slanta upp?
Nej jag vill veta vad den billigaste tillgängliga biljetten på en viss avgång kostar.
Så varför så överhuvudtaget ha bijettkategorierna "2 klass", "2 klass öppen (obokad)" och "Sista minuten"?
På regionaltågen finns förresten inte "just nu"
Söker jag avgångar och lydigt väljer biljettyp "Just nu" för att få billigast biljett så kan det stå "finns inte" i listan. Betyder det att tåget är fullsatt? Nä det finns kanske andra biljetter. Varför listas inte dom då?
Om kunden inte förstår din produkt så är det förmodligen fel på produkten, inte kunden.
Brune; sa:I fjol när jag försökte mig på att boka en tågresa (Västerås – Örnsköldsvik) hos SJ var normalpriset 4 (fyra) kronor lägre än ”lågprisbiljett”. Det var någon speciell röd symbol på avgångar som skulle vara billigare (lågprisbiljett)
Kanske det. Kollade just på avgångar Stockholm-Linköping med "justnu"-pris. Regionaltågen visade "finns inte"Erik Sandblom; sa:På regionaltågen finns förresten inte "just nu"
Jo det finns det. Har själv åkt.
Söker jag avgångar och lydigt väljer biljettyp "Just nu" för att få billigast biljett så kan det stå "finns inte" i listan. Betyder det att tåget är fullsatt? Nä det finns kanske andra biljetter. Varför listas inte dom då?
De listas om du väljer t ex "2 klass". Då ser du tillgång och pris på 2kl normalbiljetter.
Erik Sandblom; sa:SJ kör inte till Örnsköldsvik, det är Veolia (fd Connex). Så det kanske blev nån överlappning där. Man kan köpa genomgående biljett till JustNu-pris. Då heter det "Resplus JustNu". Men kanske hade Veolia nån sorts röda markeringar som blev ännu billigare än det billiga.
GustavOh; sa:Söker jag avgångar och lydigt väljer biljettyp "Just nu" för att få billigast biljett så kan det stå "finns inte" i listan. Betyder det att tåget är fullsatt? Nä det finns kanske andra biljetter. Varför listas inte dom då?
De listas om du väljer t ex "2 klass". Då ser du tillgång och pris på 2kl normalbiljetter.
Erik Sandblom; sa:Jag kollade just SAS på Västerås - Örnsköldsvik. Fick meddelandet: "Meddelande Det fanns inga flighter från torsdag, den 5 juli 2007 to torsdag, den 12 juli 2007. Ändra sökningen och försök igen. (9105)
Det finns inga tillgängliga avgångar för sökta orter vid angiven tidpunkt. Vänligen ändra ditt val och sök igen. (9100)"
Ojojojoj nu måste jag kasta skit på SAS! (obs ironi!)
Brune; sa:Erik Sandblom; sa:SJ kör inte till Örnsköldsvik, det är Veolia (fd Connex). Så det kanske blev nån överlappning där. Man kan köpa genomgående biljett till JustNu-pris. Då heter det "Resplus JustNu". Men kanske hade Veolia nån sorts röda markeringar som blev ännu billigare än det billiga.
Det var tåg till Västerås - Sundsvall (SJ) och sedan buss Sundsvall - Örnsköldsvik. Men när Botniabanan blir klar blir det nog enklare och snabbare.
Erik Sandblom; sa:Så varför så överhuvudtaget ha bijettkategorierna "2 klass", "2 klass öppen (obokad)" och "Sista minuten"?
För att dom biljetterna *inte* är de billigaste biljetterna. Varför säljer klädaffärer kläder som *inte* är på rea?
(klipp)