Hej!
Tänkte äntligen vandra i Sarek för första gången i Augusti (någon gång mellan 15 - 25e) och det blir ensam. Har bara vandrat i fjällen två gånger förut (Jämtlandsfjällen) och bara en gång ensam.
Har funderat på turen Ritsem - Saltoluokta (Gisuris - Låvdakjåkhå - Skarja - Guhkesvagge - Slugga - Saltoluokta).
Av vad jag har läst verkar det vara en bra förstagångsvandring?
Ganska välvandrat (om olyckan skulle vara framme) och inga svåra vad (förutom kanske Tjågnårisjågåsj då. är det möjligt att säga hur pass lurig är vid de tiden eller är den mer oberäknelig än så)?
Eller misstar jag mig? Har ingen stor erfarenhet av vad.
Någon som har några tankar / tips kring min plan?
Bra tältplatser / fina avstickare / toppturer kring vägen?
Något speciellt jag ska tänka på?
Tack så länge!
Tänkte äntligen vandra i Sarek för första gången i Augusti (någon gång mellan 15 - 25e) och det blir ensam. Har bara vandrat i fjällen två gånger förut (Jämtlandsfjällen) och bara en gång ensam.
Har funderat på turen Ritsem - Saltoluokta (Gisuris - Låvdakjåkhå - Skarja - Guhkesvagge - Slugga - Saltoluokta).
Av vad jag har läst verkar det vara en bra förstagångsvandring?
Ganska välvandrat (om olyckan skulle vara framme) och inga svåra vad (förutom kanske Tjågnårisjågåsj då. är det möjligt att säga hur pass lurig är vid de tiden eller är den mer oberäknelig än så)?
Eller misstar jag mig? Har ingen stor erfarenhet av vad.
Någon som har några tankar / tips kring min plan?
Bra tältplatser / fina avstickare / toppturer kring vägen?
Något speciellt jag ska tänka på?
Tack så länge!