Samköp av svampkorg?

Jag behöver en svampkorg och har letat överallt utan resultat.

Det finns dock en som verkar praktisk på http://www.svamping.e-butik.se/?artnr=3004 som jag tänkte beställa, de kostar 50 kr styck. Problemet är att man måste beställa för minst 200 kr.

Finns det någon i Göteborgsområdet som också är i behov av en ny svampkorg (eller nåt annat från butiken ifråga)? Jag kan köpa två stycken, så det behövs att någon annan vill beställa för 100 kr så kommer man upp i 200 kr.

Jag tänkte beställa så snart som möjligt, så kontakta mig om du är intresserad!
 
Vilken rolig tråd.

Jag såg rubriken och eftersom jag själv inte är så insatt i svampplockningens värld tänkte jag att det kunde vara intressant att läsa om denna fantastiska, mest troligt handgjorda, svampkorg med precis rätt snitt. De är rätt svåra att få tag på men nu skulle några finsmakare med rätt dimension på plånboken få chansen att införskaffa ett exemplar av denna svampkorgarnas Rolls-Royce. I sann utsidan-anda skulle det bli en gemensam import från denne svampkorgstillverkarnas ubermästare som dessutom bor och verkar i något avlägset land. Hur vacker skulle inte denna korg vara? Vilken skönhet skulle inte visa sig när jag klickade in på denna tråd?

Antiklimax är det rätta ordet för att beskriva mina känslor och min förvåning när jag fick se bilden som, åtminstone i mina ögon, visar en vanlig ful plastkorg! :)
 
Antiklimax är det rätta ordet för att beskriva mina känslor och min förvåning när jag fick se bilden som, åtminstone i mina ögon, visar en vanlig ful plastkorg! :)

Dikten överträffar verkligheten :)

Ful får den gärna vara, så länge den ser ut som jag tänkt. Luftig plast, ihopfällbar. Flätade trägrejer med ruskigt opraktisk form och storlek går bort direkt.
 
15 spänn ??

Fick du den för 15 kr ?

Bauhaus hade nån drive tror jag när jag köpte 5-6 st

Eftersom den är röd syns den bra i skogen när du ställer ifrån dig den !!

Junioren
 
Antiklimax är det rätta ordet för att beskriva mina känslor och min förvåning när jag fick se bilden som, åtminstone i mina ögon, visar en vanlig ful plastkorg! :)
Jag läste milimeters inlägg o tänkte hoppa på med en gång men carls kommentar fick mig att klicka länken... Om jag får femtio spänn plockar jag svamp i den hiskeliga lådan. Tråkigt, för jag är i desperat behov av en svampkorg.
 
Jag läste milimeters inlägg o tänkte hoppa på med en gång men carls kommentar fick mig att klicka länken... Om jag får femtio spänn plockar jag svamp i den hiskeliga lådan. Tråkigt, för jag är i desperat behov av en svampkorg.

What? Allvarligt jag förstår inte. Är plastkorgen för ful för att plocka svamp i? :)

Nåja alla gör som de vill, möter jag nån i skogen med en stylish svampkorg tänker jag hemligen "fjolla".. :)
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg