Precis som alla vet att man jagar med en ränsel i skinn(ej som vapen, utan som transporthjälpmedel) så vet alla att man plockar svamp i flätad korg. Detta vet du ju oxå...
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Samköp av svampkorg?
- Trådstartare millimeter
- Start datum
Antiklimax är det rätta ordet för att beskriva mina känslor och min förvåning när jag fick se bilden som, åtminstone i mina ögon, visar en vanlig ful plastkorg!
Själv läste jag "Samköp av svampskog". Blev också besviken när jag såg vad det egentligen rörde sig om!
Med erfarenhet från bådeock samt nätkassar
inkulsiv överlevnadsnätpåsen kan jag berätta att plastkorgarna inte duger för uppgiften, tryckskador och blödningar i svamparna, så det blir nog helt om och åter till ruta 1. Näver och pilkorgar har dolda fördelar förutom att min gamla Överste gillar dem med!
//J
inkulsiv överlevnadsnätpåsen kan jag berätta att plastkorgarna inte duger för uppgiften, tryckskador och blödningar i svamparna, så det blir nog helt om och åter till ruta 1. Näver och pilkorgar har dolda fördelar förutom att min gamla Överste gillar dem med!
//J
//J
Varför skulle tryckskadorna bli värre i en plastkorg? Det borde snarare ha att göra med hur tjockt man packar svampen.
Botten i korgen bör varken i plast- eller näverkorg bestå av smala ribbor, utan en så jämn yta som möjligt för att fördela trycket. (Det finns ju fruktkorgar gjorda av smala järntrådar med knutar i korspunkterna - tala om effektivt för att punktera persikor..)
Nä! Nylon skall det va
Finns väl ingen riktig jägare som framrycker med något så opraktiskt som skinn?
Kanske var älgjagare hern menar, jägare använder taktisk vapenrem.
Precis som alla vet att man jagar med en ränsel i skinn(ej som vapen, utan som transporthjälpmedel) .
Finns väl ingen riktig jägare som framrycker med något så opraktiskt som skinn?
Kanske var älgjagare hern menar, jägare använder taktisk vapenrem.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg