Det kan nog vara vilket som, eller både och. Något på huvudet (svårt för oss skalliga satar) brukar förebygga det ena, men det kanske inte är ditt problem?Då har jag tänkt att det är bristen på salt som vart problemet. (Fast kanske är det bara värmeslag?) Jag märker ju också då hur salt jag är på huden. Det är nästan man kan skrapa ihop små salthögar ifrån mina kinder.
Jag får f ö likadana salthögar på kinder och tinningar...
Ja ja, nu tycker jag i sann ekumenisk anda att vi ska sluta kissa på lättpackarna. Låt dem spara några gram på saltet bara! Du, Raskens, har väl ändå aldrig brytt dig om vad de skriver om att byta kåtan mot gladpack och vedkaminen mot värmeljus (strippade på den helt onödiga aluminiumformen, såklart).Salt binder vätska. Du tillgodogör dig inte vatten lika bra som inte innehåller salter. Att öka saltintaget "bara" för att man svettaas mycket tycker jag är en felsyn. Man ökar saltintaget just för att man svettas mycket, om man vill kunna tillgodogöra sig den vätska som ska ersättas. "Nörderi" finns det gott om, malplacerat i detta sammanhang tycker jag dock.