Saknar bra Campingkudde

Vad är det för en låg dunkvalitet ni har i era västar och jackor att det inte duger till kudde oxså? Alla prylar skall ha minst två användningsområden, annars får de inte följa med...

nermander; sa:
De flesta uppblåsbara kuddar har nackdelen att de blir lite... vad ska man säga, inte halkiga men de blir ju inte formbara på samma sätt som en riktig kudda utan blir mer en "bulle" som man lätt rullar av från.
Precis!, eller så blåser man inte upp dem så mycket, och då blir de instabila.

nermander; sa:
Min ide är att ta ett örngott och stoppa in ett gäng små ballonger
Borde kunna funka. Med flera mindre celler borde man inte få samma känsla att "fyllningen" flyttar på sig som man får med bara en kammare.

nermander; sa:
Annars hittade jag för nåt år sen små uppblåsbara kuddar på Rusta.
Flythjälp för barn, uppblåsbara manschetter kanske man kan slakta ner till ngt användbart? Eventuellt kompletterat med en mindre mängd plagg runtom....

Re: Shoppa loss...

ping; sa:
Exped's Downmat går ju att få med en pump som blir en anatomiskt formad kudde.

Kul grejer det där, men "Stuff the pump sack with clothes to make a great pillow." Jag har visserligen inte provat att fylla just en pumpsäck med kläder, men i övrigt så är den idén är provad och ratad.

Re: Re: Shoppa loss...

dabac; sa:
ping; sa:
Exped's Downmat går ju att få med en pump som blir en anatomiskt formad kudde.

Kul grejer det där, men "Stuff the pump sack with clothes to make a great pillow." Jag har visserligen inte provat att fylla just en pumpsäck med kläder, men i övrigt så är den idén är provad och ratad.

Nej då,på tillbehörssidan i madrassavd. finns det en som man efter att pumpat upp madrassen bara stänger ventilen på.

peter

En bättre dunkudde delas med hjälp av symaskinen och sax i två. God form, rimlig storlek, komprimerbar och halv vikt!
På den tiden då jag tvingades sova i tält, bandvagnar och på lastbilsflak ingick kudde i trosspackningen, den bars av fordon! Kudde är oslagbar men mitt örngott fyllt med dunjackan fungerar väl för mig...
1/2 kudden har jag en släkting som kör med, han har sytt ett fodral i form av ett rör i elastiskt tyg där den hoprullade kudden precis får plats.
Resekragkudden fungerar tills man börjar rulla. då åker man av...

God sömn

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg