"Så länge det inte har rostat eller skett någon annan korrosion så ser jag inga problem alls. De som samlar på gamla köp eldar ju med kök som är 100 år gamla.
Däremot vet jag inte hur lätt det är att finna nya butangasbehållare?"
Någon rost är det inte på själva brännaren (vad jag ser) däremot på de andra delarna, kan det då finnas rost innuti brännare kanske? farligt? fast nu har jag testat den och den verkar funka..
ang. nya gasbehållare, så hoppas jag att det är standard-mått på gängorna, lägger en bild på hur gasbehållaren jag fick med ser ut vid ventilen, kanske någon som kan säga ifall det är standard eller ser ut som något annat?
"Se bara till att det inte läcker så är allt lugnt. Den svagaste punkten är gamla packningar som torkat eller så..
Koppla in allt utan att tända och nosa efter läckor är ett snabbt tips, men vill du vara 100% säker måste du nog inspektera packningarna noggrannare."
Jag satte brännaren på köket utan att vrida på brännaren först, när jag skruvade på den på gasflaskan så pös det ut lite gas, men slutade när den var helt iskruvad.. normalt? när den väll var iskruvad så testade jag å lukta / lyssna och den verkar helt tät, enda synliga packningen sitter där brännaren ansluts till gasflaskan och den ser helt fin ut i brännaren, däremot sitter de en på gasflaskan som är spruken hela vägen runt om, så ny gasflaska blir det nog för säkerhets skull! men jag vågade iaf till å testa det också och det såg iaf ut att funka bra, tror ni det är lugnt att använda det eller bör jag testa nogrannare?
tackar för svaren!! =)