Sedan en tid tillbaka har jag byt upp mig från Garmin 12 till Garmin GPS76C och Friluftskartan. Jag är i allt väsentligt mycket nöjd. Jag lyckas dock inte få automatisk rutt att fungera när jag väljer ”Följa väg”. Problemet är följande; Jag vill t.ex. använda min GPS när jag cyklar på små skogsvägar. Jag lägger en lämplig rutt. I inställningsfönstret ”automatisk rutt/alternativ väljer jag automatisk/bästa rutt/cykel och undvik allt utom grusvägar (det är ju där jag är). Jag väljer rutten och ”navigera” och därefter "Följa väg" och slutligen "Kortaste". GPS:en visar att den söker lämplig väg. Resultatet är en katastrof. Den visar mig ut till närmsta större väg, sedan skall jag köra på den och sedan in till första punkten i rutten. Vad gör jag för fel? Någon som har tips eller förslag?
Anders
PS Köpte till GPS Learning 2, den ger ingen information om ovanstående och även i övrigt är den tunn på kunskap och inte prisvärd enligt min uppfattning DS
Anders
PS Köpte till GPS Learning 2, den ger ingen information om ovanstående och även i övrigt är den tunn på kunskap och inte prisvärd enligt min uppfattning DS