Restaurera glasfiber pulka

@ Derrick_Zeel : Jag satt just och googlade på "restaurera pulka" och blev hänvisad hit. Jag ska oxå resturera en gammal Segebadenpulka i plast. Precis som du berättar att den varit med sedan du var liten, så drogs jag och min syster oxå om kring i den pulkan jag har när vi var små. Det känns liksom lite speciellt av den anledningen. Den pulka jag har är minst 45 år gammal. Trots att den är sliten (kapellet börjar rämna i fästen och i sömmar samt trädelen fram är sprucken)så är den fortfarande fullt användbar. Det säger något om kvaliteten på dessa pulkor. Jag hoppas att du sätter in lite bilder på hur ditt restaureringsarbete förlöper ocg det skall jag göra själv. Jag kommer att följa ditt arbete med stort intresse.
Lycka till!
 
Jag har en gammal glasfiberpulka som i övrigt fungerar. Den är ganska sliten och har dåligt glid. Har just suttit och dammsugit nätet efter "glidplast" etc men det enda jag får upp är den här tråden. Var får jag tag på lämplig plast för att lägga ny undersida på pulkan? Gärna instruktioner också
 

Liknande trådar