Hej Anna!
Löptränar själv seriöst men har aldrig gillat löparjackor då jag alltid svettas ymnigt oavsett vad.
Har lagt många mil i den jackan under kallaste vintern, dock byggs kondens upp längs underarmarna för mig, men jag svettas MYCKET vid högpuls.
Avhjälper detta genom att dra upp ärmarna till armvecken lite då och då, i övrigt ventilerar jackan fullt tillfredsställande.
Detta är den tätaste av mina vindjackor och nyimpegnerad har den hållit i princip konstant mot strilregn (ej ösregn) godeligen 2-3 timmar. Men då hade jackan rikligt med impregnering.
Då har det börjat suga igenom jackan med fingernagelstora områden lite var stans som sedan ökade till antalet.
Oimregnerad håller den inte vätan stången vidare länge, givetvis beroende på vad man har under, kappilärverkan brukar göra sitt till.
Vad gäller torktid vågar jag påstå att denna typ av jackor saknar konkurens, torkar fort, riktigt fort.
Multisport låter intressant, siktar själv på HÅEC nästa sommar.
Vilken tävling siktar du på?
Beroende på omgivning/årstid under tävlingen skulle jag inte vara främmande för att våga ta med mig två jackor.
En vindjacka och en ultralätt skaljacka typ
http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=MARMOTWCRYSTALLINEJACKET
189g extra är inget att snacka om ens vid löpning, dock lär denna jacka komma mer till pass vid cykel och paddling eller i kylig högfjällsmiljö när fulvädret kommer.
Hoppas jag inte rör till det för dig!
Mvh/Peder