Tack! Äntligen - lite bilder där man kan föreställa sig fukten och kylan som kryper in under kläderna. Verklighetens klibbande svett blir en bonus.
Jimmys och ksell:s bilder tycker jag ser extra påtagliga ut....
Vad gäller Sarek så tänker jag bara på två kompisar som var där en dryg vecka, och det ösregnade tydligen konstant - inte en enda minut utan regn, dag som natt.
Haha, skrev ju det här också: "Antagligen är det brist på [regnbilder] för att det är så mycket roligare att visa på det bra och trevliga, men kanske också därför att man dels inte rör sig ute lika mycket som när det är fint, dels har fuktkänslig kamera.
Jimmys och ksell:s bilder tycker jag ser extra påtagliga ut....
Vad gäller Sarek så tänker jag bara på två kompisar som var där en dryg vecka, och det ösregnade tydligen konstant - inte en enda minut utan regn, dag som natt.
En förklaring kan ju vara att de flesta kameror inte är väderskyddade. Man har ingen lust att riva upp kamera och grejor i hällande regn och riskera att den blir förstörd.Ska man gå efter bildstatistiken uppskattar jag att det faktiskt är bra väder 99,9 procent av tiden, och sen lite dimma några minuter ibland, men mest då bara för att fjällen ska få se trolska ut.
Haha, skrev ju det här också: "Antagligen är det brist på [regnbilder] för att det är så mycket roligare att visa på det bra och trevliga, men kanske också därför att man dels inte rör sig ute lika mycket som när det är fint, dels har fuktkänslig kamera.