Reflextejp/Självhäftande reflexark

3M eller Biltema? e: Re: Biltema!

PK Neelix; sa:
olow; sa:
Stannade till på Biltema på väg ut till landet och shoppade rekommenderade Biltema-produkter

Rapportera gärna frammåt hösten hur de håller för sol och vatten mm.

Hej!

Sökte och fann att min fråga redan var ställd - reflextape till apddelblad som verkligen sitter kvar? Har sett att KSIM säljer 3M för inte helt försumbart mycket pengar. Biltema billigare men sitter den kvar. Jag betalar hellre mer och att tejpen sitter kvar en säsong senare än håller på och tejpar om. Är det 3M som gäller då, någon som har provat 3M?

/Patrik, numera med svart kolfiberblad och dessutom numera med en reservpaddel med glasfibergula blad

Biltema eller 3M?

johankse; sa:
Har i många år brukat Biltemas 3M ark till bil, mc och cykel, håller och sitter kvar väl.

Är det 3M du använt (som kanske säljs på Biltema) eller är det "noname" köpt på Biltema?

Även om bil, mc och cykel utsätts för regn och fukt så efterlysarjag gärna erfarenheter från ännu blötare verksamhet som kajak, båt etc där tejpen verkligen är nedsänkt i vatten. Någon?

/Patrik

Jag har använt sk "diamanttejp" (jag tror att de tidigare kallade den reflextejp) från Biltema och reflextejp från 3M på mina svarta paddelblad. Diamanttejpen ger bra blänk och syns väl i dagsljus men jag tror inte att de ger så mycket reflexer i mörker - därav kombinationen.
Både Biltema-tejpen och 3M tejpen har hållit mycket bra trots flitig användning under ett par, tre år.

Nya polisbilar

Nya polisbilar verkar ha en bra reflex och syns bra även i dagsljus. Pallar nog för maskintvättning och går nog att få bort på något sätt, när polisbilen gjort sitt hos polisen och ska bli ”civil”.

Någon som vet vem som säljer denna reflex ?

Per Brune

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Reflextejp, Clas Ohlson Utrustning allmänt 12

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg