Jag deltar även i ett forum där man inte kan ändra alls och det finns inget som tyder på att de som skriver där tänker efter mer än de som skriver på andra forum. Inte heller är förekomsten av inlägg där folk "tror" saker utan att ha några belägg mindre där än här.
Du gör precis som jag, och generalisera kraftigt. Jag skrev i mitt tidigare inlägg "På andra forum som kräver att man talar om vem man är, är diskussionerna mer sansade och fokuserade på sakfrågor" vilket jag nu i efterhand är en generaliisering jag säkert kan få skit för. Men den risken får man ta. Det finns säkert många exempel som kan visa på motsatsen.
Jag skriver ofta på ett forum där man diskuterar paddling och där alla som skriver uppmanas tala om vem dom är. Folk som ger sig in och diskuterar anonymt blir vänligen men bestämt uppmanade att ändra sin profil så att man kan se vem det är. Det forumet är mycket trevligt och det förs bra diskussioner. Men det finns säkert forum som är exempel på raka motsatsen. Jag tror dock varken i en begränsning i möjligheten att ändra på inlägg, eller att man talar om vem man är, påverkar forumet negativt, snarare tvärt om.
/Niklas
Senast ändrad: