• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Rättsordning?

Dansa naken på bordet…
Jag kan tvinga dig med våld att dansa naken offentligt på ett bord så att alla kan se dig – men jag kan aldrig, vad jag än använder för våld mot dig, få dig att tycka om att dansa naken på bordet.

Thomas

Om man är strykrädd men ändå vill framstå som tuff kan man ju alltid dansa själv och säga att det "dansades på bordet" utan att specificera vem som dansade. Eftersom det är "underförstått" vem man talar om så är det ingen som ifrågasätter ändå. Själv är bästa dräng...


Om man tar levnadsår i oliv:
Ett försvinner inte av två, två försvinner inte av tre, tre försvinner inte av fyra, fyra försvinner inte av fem, fem försvinner inte av sex, sex försvinner inte av sju, sju försvinner inte av åtta, åtta försvinner inte av nio, nio försvinner inte av tio, tio försvinner inte av elva eller av femton, och definitivt inte av tjugo för den delen.


peter
 
Trooper:
Nu är jag inte säker på att jag hänger med. Ska någon bestraffas enl "öga-för-öga" och stötas ut från civilisationen?? Öga-för-öga-civilisationen?

Låter milt sagt paradoxalt.

Har missat, sorry.

Civilisationen som inte resonerar med människor som inte kan tygla sina-för andra-destruktiva impulser. Lustmord, överfallsvåldtäckter, aktiva pedofiler och andra sadistiska övergrepp där man ställer nån i vanmakt utan möjlighet att påverka sin situation, det är väl snarare logiskt att man sätter ut de bland djuren och andra 'djur', och inget paradoxalt alls. Visst kan man ge dom en liten liten chans, men går de på toa när det trycker på är det kört...


peter
 
Om ni undrar så är det så här : Först kommer moralisk rättvisa, så är det vad ni än tycker, jag struntar i vad jag skulle svara på samma fråga med en mikrifon under hakan frän nyhetsmedia, då skulle jag inte svara så, för då måste man vara "korrekt" i allas ögön....
Skilj på vad man personligen innerst anser, och vad man har för åsikt utåt, det är en jäkla skillnad.
 
Om ni undrar så är det så här : Först kommer moralisk rättvisa, så är det vad ni än tycker, jag struntar i vad jag skulle svara på samma fråga med en mikrifon under hakan frän nyhetsmedia, då skulle jag inte svara så, för då måste man vara "korrekt" i allas ögön....
Skilj på vad man personligen innerst anser, och vad man har för åsikt utåt, det är en jäkla skillnad.

Det är inget brott ännu att vara en skitstövel, men med en påträngande godtycklighet är det bara en tidsfråga. Man ska tycka synd om eller sympatisera med, få gotta sig åt och vältra sig lite i skiten, då har man förtjääänat.

Skitstövlar är oftast inte mer än just bara skitstövlar. Ögontjänarna är ofta mycket mycket värre när ingen ser eller de tror att de ska komma undan, de är ju goda och upphöjda över varje misstanke, peka lite åt andra hållet. Alibit håller, så då kan man lika bra grisa loss lite på riktigt.


peter