Re: Re: Re: Hilleberg goes pop!
Behöver jag tillägga att jag under tiden det tog att spara ihop till tält, sovsäck, kängor och rygga samt diverse pick och pack, hade en matbudget på under 300 kr/månad? Det tog ett drygt år, men det var det värt. Mina böcker var skitdyra, så inte var det därifrån pengarna kom. Blodpudding är ju svindyrt, för att inte tala om brödrosten. Snarare elementet i korridoren, isåfall...
Jag tycker också att det är ett j*la gnäll bland oss studenter. Många av de som gnäller tar bostadsbidrag för att lägenheterna för 4500:-/mån är finare än de för 2500:-/mån, vilket staten förväntas pröjsa. Dessutom svartjobbar många, och klagar på att det finns ett inkomsttak för att få studiemedlet beviljat. Vart de stoppar pengarna vet jag inte, men troligen handlar det om dålig ekonomisk planering: Limpa från macken istället för från storköpet, taxi till/från krogen, blaskig mjölk-med-kaffe för 35 spänn på stan.Nordesjö; sa:NUI; sa:By the way så är det väl många fattiga studenter i Umeå som tvingats köra blodpudding i brödrosten efter inköp av diverse Klättermusen-prylar?
Studenter är ju bevisat skitdåliga på ekonomisk prioritering.
(Jag jobbar på en högskola och har noterat att studenterna uppenbarligen har större kläd- och fikabudget än jag, samtidigt som de gnäller över att de TVINGAS köpa de böcker som de behöver för den utbildning som de har valt.)
Behöver jag tillägga att jag under tiden det tog att spara ihop till tält, sovsäck, kängor och rygga samt diverse pick och pack, hade en matbudget på under 300 kr/månad? Det tog ett drygt år, men det var det värt. Mina böcker var skitdyra, så inte var det därifrån pengarna kom. Blodpudding är ju svindyrt, för att inte tala om brödrosten. Snarare elementet i korridoren, isåfall...