Men om nån får en beg. vara hemskickad beror det knappast på ett fel! utan ett medvetet försök att bli av med en retur eller skyltex till fullpris. De tog en rövare och hoppades att inte kunden skulle märka nått. Det är jag helt övertygad om. Såna saker sysslar alla handlare med oavsett det är Elgiganten, H&M eller Addnature. Tragiskt, men troligen sant.
F.ö. låter det som att flera anställda från Addnature skriver i den här tråden.
Instämmer, men för mig handlar det inte om huruvida Addnature har gjort ett fel eller inte. Det kan alla företag göra. Det som är knepigt är ju bemötandet.
De företag jag har mest förtroende för är de som bemöter mig bäst. Jag köpte MP3-spelare av ett företag (rena skiten visade det sig) och gång på gång när de gick sönder skickade de omedelbart en ny, krävde heller inte retur. När jag tröttnade sa de genast att jag kunde behålla alla och dessutom fick jag pengarna tillbaka och en helt uppriktig muntlig och skriftlig ursäkt.
Det kan mycket väl ha varit så att detta företag var en riktig skurkfirma, och gjorde en chansning med skitprodukter och hoppades på en rejäl vinst. Men för min del som kund, drabbades jag egentligen inte speciellt mycket. Rakryggat, om än etiskt tvivelaktigt.
Den här historien, vet alla som har haft strul, skulle kunnat bli oerhört tidskrävande, strulig och dessutom frustrerande. Men det var den inte! Tvärtom, gjorde de sitt bästa för mig som kund. Bra kundrelationer handlar delvis om att bespara sina kunder en massa tråkigheter, och kan man inte det, då är man inget bra företag.
Om Addnature hade varit lite framåt skulle de försökt vara delaktiga i den här diskussionen (de har bergis läst den här tråden) och försökt reda ut alla frågetecken. Det har hänt flera gånger innan här på utsidan.se, och i många andra forum också.