Problem med webbhandel?

Men tjatet handlar inte så mycket om kompensationen, men desto mer om förhållningssättet till kund. Personligen har jag i många år varit förbryllad över många svenska företags oerhört plumpa förhållningssätt till kundrelationer. Tror man att kompensation drar ner företagets vinst och höjer priserna är man på rätt hal is. Om företaget är seriöst och har en företagsidé som handlar om att kunden ska få ett behov tillfredställt, är kunden i centrum, inget annat.
En sur kund återkommer aldrig, och uppmanar alla i sin omkrets att bete sig på samma sätt.
 
Jag hör bara mer och mer tjat om kompensation för småfel som åtgärdas snabbt och enkelt.

Ju mer kompensation företagen tvingas betala ut desto mer måste de höja priserna.

Jag hör tvärtom sällan sånt "tjat". Det kan väl ändå inte vara så att företagen betalar ut så mycket kompensation att de höjer priserna? Det är ju rent löjligt, Björn.

I så fall så har de ju fel på otroligt många produkter, då ska man väl avstå helt att handla från det bolaget. Det är nog snarare så att de flesta produkter är bra och en del ytterst få dåliga.

Näe, fram för fler aktörer som säljer friluftsgrejor. Jag vill inte ha ett monopol. Men det vill företagen gärna ha.

Hmm, lite nyfiken på vilka här som arbetar på addnature och vilka som är "riktiga" konsumenter.

Hej och hå, uppenbart att tråden väcker känslor - bra!

Nu ska jag dra utomlands. Sen till Fårö, sen till svenska högfjället. Med ett Primus-kök från addnature!

Det använda som jag reklamerade hade jag inte vågat använda - hade ni?
 
Jag är inte anställd på addnature, dock återkommande kund.
En av anledningarna till att jag återkommer är servicen när saker inte går som det är tänkt: Snabbt, utan ifrågasättande och med en ursäkt för besväret. Det har en gång varit deras fel, eller deras leverantörs, och en gång mitt fel.
Ungefär som jag uppfattar det att du har blivit bemött. Vad mer kan man begära? Fel kan det alltid bli, det är svårt att undvika.

Och konkurrens är också bra, men jag fattar inte vad det har med det här att göra. Addnature har väl blivit så pass stora just för att de är bättre än konkurrenterna, eller?
 
Nu ska jag dra utomlands. Sen till Fårö, sen till svenska högfjället. Med ett Primus-kök från addnature!

Det använda som jag reklamerade hade jag inte vågat använda - hade ni?

Om det rörde sig om ett par små repor och en skrynklig manual? - Ja då hade jag vågat använda det. Ett gaskök har i princip bara två saker som kan trassla: Smuts i munstycket samt dålig/trasig/förstörd packning i reglaget.
Däremot hade jag förmodligen returnerat det av ren princip, om jag inte behövde köket direkt.

Av ren nyfikenhet. Såg du om köket varit tänt någon gång? Det går oftast att se färgförändringar på brännarens topp om det är provkört. Speciellt om det finns blankpolerade (kromade) detaljer.

PS. Jag är inte anställd på Addnature ;)
 
Jo

Jag vet inte varför grejen med addnatures service är återkommande här. Jag fick ju ett nytt kök, snabbt.
Jag har ju också beställt flera saker från addnature, inte bara det här köket.

Orsaken till tråden var att höra efter om andra fått beggade grejer skickade till sig.

Sedan måste ju jag som konsument få ringa upp addnature och fråga varför de skickar ett beggat kök. Och som sagt, de visste man inte. Därav min lite sura min. Man kan väl begära att jätten addnature ska ha koll på sånt.

Vissa kanske rycker på axlarna och tycker att 'jag får väl skylla mig själv, addnature är bra, de är bara sjysta som skickar ett nytt'. Jag håller inte med, självklart ska man ha ett nytt, snabbt.

Hursomhelst, hoppas inte fler får beggade grejer, kanske inte händer igen. Vad vet jag.

Det kan ju skita sig rejält om det händer när man har knappt om tid.

Ha det gott alla!
 
Varför detta misstänkliggörande? Varför antas den som inet stämer in i klagosången arbeta på företaget ifråga?

Christian, kvarvarande rest i IT-branchen trots flera krascher
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg