Detn finns program som medger att man beskär en vektoriserad karta. I så fall skulle man kunna skära bort överlappet som orsakar konflikten. Frågan är om det funkar med en låst karta. Fast det blir ju pyssligt att följa gränsen. Frågan är om det funkar med en låst karta. För att återanknyta till allt som skrevws om redigering av kartor för dryga året sedan så vore ju en variant att redigera om alla koordinater som ligger på fel sida gränsen till någon koordinat som inte används och sedan lägga in koder som inte visas av Garmin. Gör man detta binärt så ska kodningen bestå.
Så vitt jag minns var det en bulgar som gjort ovannämnda program. Det är flera år sedan jag såg det men det finns nog någon på mapauthors@yahoo.com som kan svara på det.
Finns det inte någon ny variant av CGPsmapper alt sendmap som medger att man lägger in flera kartkoder? Då skulle man kunnan göra en kombinationsfil av norska och svenska kartdelar. problemet med överlapp består väl ändå men det kanske ginge att göra den norska kartan transparant och övrelagrad.
Så vitt jag minns var det en bulgar som gjort ovannämnda program. Det är flera år sedan jag såg det men det finns nog någon på mapauthors@yahoo.com som kan svara på det.
Finns det inte någon ny variant av CGPsmapper alt sendmap som medger att man lägger in flera kartkoder? Då skulle man kunnan göra en kombinationsfil av norska och svenska kartdelar. problemet med överlapp består väl ändå men det kanske ginge att göra den norska kartan transparant och övrelagrad.