Priser på Garmin

Re: Re: Re: Re: Quest

ehn; sa:
Tackar, dessa ställen hittade jag inte när jag letade tidigare idag. Klickade på att lägga Quest i korgen och ser då att Expansys lägger på 414 kr för Fedex-transport från Sundsvall till mig (Vallentuna).

Hamnar då på strax över 6000 kr.

/Eva
Det är ju förstås ett bra sätt att hantera en lägsta-pris-garanti på. Man tar igen det på frakten...
Inget nytt, men väldigt tydligt i detta fall!
/Leif

Re: Re: Re: Re: Re: Quest

svlcm; sa:
Det är ju förstås ett bra sätt att hantera en lägsta-pris-garanti på. Man tar igen det på frakten...
Man kan ju prova att spela ut dem mot varandra då Aspid.com gärna vill att man skall kontakta dem om man hittat ett lägre pris. Klicka på "Found cheaper" på vänstersidan under information.

Bra priser på garmin...

Ser ju ut av tråden att man kan köpa de billigaste GPS:erna i USA. Nu har jag ju så tur att jag ska över dit om några veckor och undrar om någon har erfarenhet av den typen av inköp där borta.

Ska använda min främst till vandring, jakt och paddling. Vilken apparat är den bästa för dessa ändamål, och vad är fällorna med att köpa på andra sidan pölen?

/Ulf

Re: Bra priser på garmin...

umevargen; sa:
Ser ju ut av tråden att man kan köpa de billigaste GPS:erna i USA. Nu har jag ju så tur att jag ska över dit om några veckor och undrar om någon har erfarenhet av den typen av inköp där borta.

Ska använda min främst till vandring, jakt och paddling. Vilken apparat är den bästa för dessa ändamål, och vad är fällorna med att köpa på andra sidan pölen?

/Ulf

Jag fick min Garmin Legend från några släktingar som var på besök här i sommras, då kostade den $212 och man fick tillbaka $30 om man skickade in kvittot till Garmin. Så priset blev alltså 1344:- med dagens dollarkurs (den var köpt på Walmart (http://www.walmart.com/)

Det är inga problem med garantin, det vet jag då jag slog sönder den efter 2 dagar.... Jag snubblade och GPS:n for iväg, varvid displayen sprack!
Säkerhetssnöret hade jag kvar på armen, infästningen i skalet gav med sig! Det enda problemet är att man fick skicka den till England, Garmin i Sverige vill inte/får inte laga den...
Det var amerikansk basemap i den, men då jag fick en ny i utbyte så blev det europeisk basmap ;-)

Men jag rekomonderar att du köper en Vista med 24 Mb minne, 8 är i lägsat laget om man vill lägga in kartor i den. (Friluftskartan fungerr aldeles utmärkt!)
$230 är priset i dag på den.
Men har du gott om pengar, köp en med färgskärm!
T.ex eTrex Vista eller CGPSmap 76C

Kolla på http://www.garmin.se/adfinity.aspx?pageid=26

// Tony

Jag rekommenderar aspidshop.com starkt.

Köpte en Vista C - beställde en eftermiddag. GPS:en kom nästa förmiddag till jobbet.

Beställde City Select Europe. Kom också från en dag till en annan.

En knapp blev glapp efter 2 veckor. Fick lägga 100 spänn för att skicka den till Lissabon. Det tog mån-torsdag. På fredag skickade de en ny GPS som jag hade på måndag.

Negativt: lite sådär på telefon men jag har använt deras livechatt som funkar suveränt. Bra priser har också.

Var också en s.k. newbie på GPS innan jag köpte min Vista C och avråder från att köpa med amerikansk baskarta - om man befinner sig i Europa för mesta delen i alla fall. Min GPS har autorouting och behöver känns till E4 m.m. om man inte ska behöva lägga in stora delar av Sverige om man reser (dessutom begränsas jag av 24MB minne... varför, varför kan man inte klämma in 128MB i apparaten).

Re: aspidshop.com

Ha webadressen där du hittar den billigast redo och livechatta med dem alternativt skicka ett email. Rekommenderar livechatten för snabbt svar. Frakten blev endast 13EUR för mig när jag köpte därifrån + snabbare kan det inte bli. Och nej, jag är inte sponsrad av dem... :)

kanotisten; sa:
hmm
Jag funderar på att köpa Garmin 276 och Buechart. aspidshop.com är ju dyra på detta!

Re: Re: aspidshop.com

Garmin 276
Erlandssons brygga 7880
Båtaccenten, Länna söder om sthlm 7790
aspidshop 8050 +frakt

Bluechart CD
Båtaccenten, Länna söder om sthlm 2095
aspidshop 2235,6 +frakt

Har räknat med Eurokurs på 9,2 kr.
Butiker där jag kan köpa över disk o se personalen i ögonen....

Jag köpte min Garmin 76 Map på Båtaccenten förra sommaren till nästan samma pris som på GPS warehouse.

Fanns det inte nån sida som innehöll jämförprser på GPSer?

niklaz; sa:
Ha webadressen där du hittar den billigast redo och livechatta med dem alternativt skicka ett email. Rekommenderar livechatten för snabbt svar. Frakten blev endast 13EUR för mig när jag köpte därifrån + snabbare kan det inte bli. Och nej, jag är inte sponsrad av dem... :)

kanotisten; sa:
hmm
Jag funderar på att köpa Garmin 276 och Buechart. aspidshop.com är ju dyra på detta!

GPSMAP 276C?

Är det den här? GPSMAP 276C (EU) kr5085,43 ( kr6051,66 with 19% tax ). 24 tim frakt kostar 19 EUR. Det blir ju inte ens 6300 inklusive moms och frakt... Eller har jag sökt upp fel modell? På vänstra sidan om listen finns det "currency" så man kan välja att få priserna i SEK.

kanotisten; sa:
Garmin 276
Erlandssons brygga 7880
aspidshop 8050 +frakt

Re: GPSMAP 276C?

niklaz; sa:
Är det den här? GPSMAP 276C (EU) kr5085,43 ( kr6051,66 with 19% tax ). 24 tim frakt kostar 19 EUR. Det blir ju inte ens 6300 inklusive moms och frakt... Eller har jag sökt upp fel modell? På vänstra sidan om listen finns det "currency" så man kan välja att få priserna i SEK.

kanotisten; sa:
Garmin 276
Erlandssons brygga 7880
aspidshop 8050 +frakt

skum butik, jag var inne på den spanska sidan: http://www.aspidshop.com/store/product_info.php?cPath=3_9_75&products_id=660

Man får hoppas på att spanjorerna handlar från exportsidan.....

[Ändrat av kanotisten 2004-09-15 kl 22:58]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
errbe Grymma priser hos LM Navigering 1
avslLM Lantmäteriets priser Navigering 94
PR Var köper man GPS till vettiga priser? Navigering 24
morgan.sandberg GPS priser i Sverige. Navigering 12
buster23 GPS-priser flyttat till Forum "leverantörer" Navigering 0
bertilstenfeldt LMV's priser Navigering 6
Avslutatmedlemskapx Portabla väderstationer, tester och priser Navigering 0
niking Höjda priser från Lntmäteriet Navigering 5
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 8
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
callewallmark Magnetisk missvisning och praktisk påverkan på orientering i skog och mark Navigering 53
Elvah Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta? Navigering 26
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
jonasbjork Kvaliteten på Garmins TOPO Sverige v5 PRO ? Navigering 8
Johan123 Tips på liten (mini) kompass önskas Navigering 12
Still Alive Långsam kompassnål på Suunto MC-2 Navigering 4
dmchris Utlandskartor på Tyvek? Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
errbe Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot Navigering 3
mrhannerz GPX-fil på Gröna kartan Navigering 3
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15
stenblock Stigar på terrängkartorna Navigering 9
snuffle Fästa kartor på väggen óch knappnålar Navigering 6
kso.lantmateriet.se på norska Navigering 0
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
Vintervilan Bra skala på karta? (Besseggen) Navigering 7
Blyfot Spara ström på Garmin Oregon 650t? Navigering 5
vojma Kvalité på medföljande karta i Garmin Montana 650T Navigering 6
vm368879 Garmin BaseCamp - kass på sjön! Navigering 9
sofus81 Hur radera waypints på garmin gps? Navigering 12
Clashas Namn på leder? Navigering 3
torpet Flera kartor på samma minneskort? Navigering 12
Morannon Söker tips på GPS - Nordkalotten Navigering 2
Asessorsson Fler kartor på samma SDHC kort Navigering 8
johnliungman Vad ska vara upp på en karta på en skylt Navigering 29
tango Nytt på handleden.. Navigering 2
Ahlstedt GPS tracker på Grönland Navigering 4
jämthund Ändra typfil på Garmin Prime [Astro 220] Navigering 3
Brune Program för BlueChart på minneskort? Navigering 6
chrsan hur ser man karta på sd kort i Basecamp? Navigering 3
frarol Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort Navigering 3
M-Nilsson Tips på handhållen GPS? (geocach) Navigering 1
Blaufish Energizer Ultimate Lithium på sommartur Navigering 5
aksello Nybörjare - vilken GPS på svalbard? Navigering 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg