Priser i HongKong???

Frågade om kamera alldeles nyss men glömde fråga om någon vet hur priserna på kameror ligger i HongKong ska nämligen dit i höst, är det värt att vänta och handla där med tanke på att det kanske kan strula lite med garantier och så?

Var vaksam på kopior

Jag tittade på en Nikkon digitalsystemkamera när jag var där i Januari.
Priset där var 5-6000 kr billigare än här.

Ett tips för att hitta oginalprodukter och inga kopior.
Jag kollade tillverkarens hemsida (i rätt region) efter återförsäljare så jag fick tag i en som garanterat sålde orginalprodukter.

Jag hittade inte en enda återförsäljare på "Nathan Road" trotts att det där finns hundratals affärer som sålde Nikkon, var det kopior? troligtvis.

Tänk på att när du handlar i HK så gäller garantin bara där ingen annanstans i världen, men hur ofta behöver man den garantin?

MVH

Fråga igen???

Du säger att den var 5000-6000 billigare där, hur mycket kostade din kamera här? Undrar så man kan få en kansla för hur mkt billigare min kan bli.

Märken och looksalike

Sverige är ett av de billigaste Optikländerna i världen. Men momsen om ej avdragsgill höjer totalpriset.
I HK och på övriga tullfria ställen kolla så att du får vad du betalar för, jag har mer än en bekannt som köpt lookalike för dyra pengar...
Se även varningar om Franska kedjor mm.
Anser du att du är osäker och vill ha garantier köp i Sverige, vill du har det billigast och vet vad det är du vill ha köp i HK.

Go tur

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg