Hej T0ker och alla andra!
Mitt namn är Klas och jag jobbar med teknisk support på Primus. Min tanke är att kunna hjälpa till med frågor som rör våra produkter här på forumet. Jag har försökt kontakta Utsidan utan resultat, men ser inga problem med att jag skapar ett konto som enbart har för avsikt att hjälpa till kring frågor relaterade till våra produkter. Rätta mig gärna om jag bryter mot något.
För snabbast och smidigast hjälp så rekommenderar jag att ni kontaktar oss på
support@primus.se, men i och med att detta forum är till för att dela kunskap så stöttar jag gärna i frågor direkt i trådar.
Gällande det pulserande MultiFuel-köket här ovan så kan jag bara understryka att det troligen handlar om att något sitter något i vägen för bränslet. Många fel löses genom att köket plockas isär och rengöres (och som sagt så är det ett ypperligt tillfälle att lära känna sitt kök). Ofta kan pulserande avhjälpas genom att ett högre tryck pumpas upp, då minimeras effekten av att bränslet stötkokar. I detta fall kan även filtret vara problemet. De kan kan vara lite kluriga att få ut men det kan vara en bra idé att ta bort det. Använd något vasst men ändå kraftfullt och bänd ut det. I MultiFuel och OmniFuel så gör det sista filtret (det som sitter närmast brännaren i slanganslutningen) ingen större nytta, då det ganska fina filtret som sitter i bränslepumpen tar upp i stort sett alla små orenheter som kan fastna senare i köket. Efter årsskiftet kommer inga av våra MF-kök ha detta filter, mycket på grund av detta. Det som troligen har hänt är att filtret har smält snarare än satt igen (det första filtret borde ha satt igen betydligt tidigare än det andra filtret). Om något skräp mot förmodan skulle kunna ta sig förbi det första filtret så blir det troligen rensning av munstycke som gäller, och det är betydligt enklare att göra i -27 grader än att byta filter...
Om du inte får fart på det så är du välkommen att kontakta mig på
support@primus.se så kan vi ordna så att jag får in köket och tittar på det här.
De tidigare frågorna i denna tråd antar jag är lösta, men jag tror att det handlade om en defekt pump och jag hoppas att Rännberg244 fått en ny!
//Klas