Det är som att jämföra äpplen med Volvo 240.
För att ett världsrekord i fridykning skall vara giltigt så måste det vara genomfört under vissa tydligt reglerade förhållanden. Det är stränga kontroller på att allt går rätt till, kontroller vars motsvarighet inte finns inom alpinism.
Att det finns säkerhetsdykare/kontrollörer under dyket är inget som Pompe kan påverka.
Sen ska man även vara medveten om att det finns olika discipliner inom fridykning där vissa anses finare än andra. Den disciplin som Pompe har valt tillhör... tja, gissa det den som kan!
Om du tittar var det ett svar till en som hävdade att ha tillgång till luft under fridyk skulle vara fusk. Jag talade bara om att det alltid finns säkerhetsluft vid de fridyk Pompe gör. Det har jag heller inget mot och kritiserar henne heller inte för hennes dykning. Säkert värd all beundran.
Läser du ännu längre ser du att jag också tycker det kunde vara ok om hon bär med sig en tub som första hjälpen. Det jag kritiserar är att en curlingexpedition med bärare och utlagda tuber räknas som samma bedrift som den som kör alpin stil.