• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Politiker dummare?

Man kan ju fundera hur dum man kan vara . Ja , den här gången tänker jag på Littorin, men historiskt kan listan göras nästan oändlig. De ena efter den andra, män som kvinnor, blir tagna med fingrarna i syltburken, fast de vet att de är satta under journalisternas granskning.Och de har vi röstat fram att ska styra över oss och landet? Skrämmande. Det måste finnas en helt annan kategori människor, än de här idioterna, som har lite mer hjärna att tänka med? Eller är det ingen som har förståndet i behåll som vill hålla på med politiken? Nästa fundering: vem f..n ska man rösta på i valet? Jag har noll förtroende för dönickarna som vi har att välja mellan.
 
Politiker är människor av kött och blod. Naturligtvis finns det många som inte bör vara politiskt aktiva på högre nivå. Vi människor har en tendens till någon slags övertro (om vad vi klarar av eller inte) om oss själva, vissa mer, andra mindre. Hoppas Littorin personligen kliver fram och berättar sin version, ju längre han väntar - ju större lidande åsamkar han sig själv. I Onsdags morse hade han chansen att redogöra för läget, men valde att fly - varför ?

Läget är inte lätt, finns många frågetecken i denna historia....
 
Jag vet inte om man ska tro allt för mycket på Aftonbladet. Det vore ju inte första gången de har fått saker och ting om bakfoten.
Allt som finns är ju egentligen en anonym kvinna som hävdar att han köpt sexuella tjänster av henne för över fyra år sedan. Trovärdighet nolla i min bok, dessutom råkade hon kliva fram väldigt lägligt med bara 10 veckor kvar till valet, efter att ha suttit på uppgifterna under hela mandatperioden.
Jag tycker det är oerhört fel och lågt av Aftonbladet att publicera såpass grova anklagelser på så lösa grunder. Till på köpet har han redan fått gå skallgång i media i och med hans skilsmässa, inte så roligt när skandaljournalister ringer och frågar ut ens barn.
Nej, fel av Aftonbladet att agera domare, jury och bödel på det sätt de har, man undrar ju vems ärenden Lena Mellin springer egentligen...
 
Nej, det som finns är att Littorin avbokade en intervju och istället lämnade regeringen.

Aftonbladet teg ju i flera dagar om vad det handlade om, för att ge Littorin en chans att förklara sig. De bokade ju t.o.m. in en intervju.


Men jag tror inte våra politiker är värre är folk i gemen, det går alltid att gräva fram nåt lik i garderoben hos de flesta.
 
Allvarligt, om man inte dagligen ser "vanliga människor" (i betydelsen icke-politiker) som tar minst lika många dumma risker som kvällspressavslöjade politiker så är man nog ganska blind. Eller väldigt isolerad.

Den representativa demokratin är representativ på mer än ett sätt.
 
Politiker dumma ?, det var det dummaste jag hört, de är ju nästan de enda som får lön för svammel, o går det åt skogen så finns fallskärmar (pension) eller en avstressande reträtt-tjänst som tex landshövding med god inkomst, och dessa faktum skäms de inte ett dugg över.

sssst, knegarjävlar, skulle dom vara smartare.....nuförtiden räknas cash, inte moral o andra fjantigheter som stollidaritet, tssss....
 
peter 59. Naturligtvis , du har så rätt. Jag får skämmas. Samma sak när så kallade kändisar visar brö......en , och tjänar en förmögenhet. Inte fan är de dumma.
 
peter 59. Naturligtvis , du har så rätt. Jag får skämmas. Samma sak när så kallade kändisar visar brö......en , och tjänar en förmögenhet. Inte fan är de dumma.

skäms inte, det ska inte vara som jag skriver, men lik förbannat kan man bara konstatera faktum, att så är det ställt med politikerna.
 
Det är kul att generalisera, jag vill också vara med! Alla vet ju hur politiker är, poliser är likadana se bara på "kapten klänning". Håller föredrag om jämställdhet på dagarna och binder fast och våldtar unga flickor på natten. Militärer är likadana, de hinner bara till ett fattigt afrikanskt land så är de stammisar på de lokala bordellerna.
Det finns naturligtvis undantag, ärliga och goda poliser och militärer som har ett socialt patos och stark moralisk inre kompass. Det finns säkert såna politiker också, som faktiskt engagerar sig för att de tror att människor kan och bör påverka samhället utifrån olika drömmar om hur det borde vara.
Det kanske rent av är så att dessa inte är undantagen, det kanske är dubbelmoralisterna som är undantagen. Då kan det vara farligt att generalisera och raljera om hur politiker är, då vill ju inte de normala bli politiker och vad har vi då?
Tänk om vi får samma fenomen som inom förskolan? Det smög sig in ett antal sjuka pedofiler i verksamheten, detta ledde till att alla normala män bytte jobb hellre än riskerade att bli misstänkta för att ha samma missbildning. Som resultat av detta så är det nästan uteslutande kvinnor som har ansvaret för våra barns tillvaro de första 10-12 åren. Någon som tror att det får konsekvenser?

Det är farligt att generalisera när man borde lägga all sin energi på att nyansera i stället.
 
Som sagt: det är kul att generalisera, sedan får väl var och en försöka att avgöra vad som är ironi osv, he he
Och jag tror nog att listan på sugna Politikerkandidater är i det närmaste oändligt lång, det är trots allt väldigt bra betalt. Visst , ministerposterna innerbär att privatliv osv blir lidande, men vafan, de har ju betalt livet ut sedan , inte många jobb som inte är kriminella som inbringar sådana pengar.