Plats för nästa prylträff

Vi har tillgång till hela skogsområdet på den högra sidan av vägen efter ladan, Banan öppnar den 1:a Maj så då kommer det antagligen vara en del folk där men det finns gott om utrymme på den outnyttjade delen om ni inte störs av lite stoj och folk som har roligt. Det är skog dock så det finns väl inga gräsmattor att sätta upp tälten på direkt, men då finns ju chansen att testa liggunderlag mm.
 
Vad är prylträffen egentligen? Vilka kommer, vad måste man ha för att vara med? (Vi har trangiakök, duger det ;-)?)
/Kerstin
 
Håkan K; sa:
Nä, jag är övertygad om att Haskell har rätt. Mallis var beslutet Har nån gått in och ändrat det beslutet? Är det möjligt att ändra ett sånt beslut?

/Håkan
Det ena utesluter ju inte det andra. Vi kan väl njuta av både barrskog och berg/beach;-)

Raskesven
 
tigertamjaren; sa:
Annars hade vi ju spikat Mallis tror jag bestämt. Peter, du skulle ju dit och reka? Hur gick det?

/ G
Vi har ju en "nästan inföding" i form av Malindo, som redan gett uttryck för sin välvilja att serva oss på Mallis;-)

Raskesven
 
Re: Re: Ang. Fjällnora

nermander; sa:
Arangör och arrangör, jag försöker fungera som initiativtagare och samordnare men vet inte om jag vill titulera mig arrangör. Jag kör det mesta av planeringen öppet så att de som känner sig hugade att dra ett strå till stacken kan göra det (som Gustav som erbjöd sig reka lite). På så vis krisar det inte om jag skulle få förhinder.
Hej Nermander.
Har du tänkt på ev. tema? Vad sägs om förslaget som lanserades av dave1 och jamo i höstas, dvs. en prylauktion? Säkert många som har prylar i garderoben, som de gärna vill byta ut mot andra prylar i garderoben;)

För min del har jag numera en fullt fungerande UL-vedspis:)

Raskesven
 
Re: Re: Re: Ang. Fjällnora

Raskesven; sa:
Har du tänkt på ev. tema? Vad sägs om förslaget som lanserades av dave1 och jamo i höstas, dvs. en prylauktion? Säkert många som har prylar i garderoben, som de gärna vill byta ut mot andra prylar i garderoben;)

Temat beror ju lite på vad de som kommer har tänkt sig. Ingen vits att ha en prylauktion om ingen av de som kommer har nåt att sälja:)

Huvudsyftet är ju att folk ska få chansen att beskåda utrustning "live", främst då sånt som kanske inte går att titta på i de vanliga friluftsbutikerna (hembyggen, saker köpta utomlands eller på postorder etc) eller bara ovanligt fiffiga lösningar.

Jag kommer ju som förra gången att stå för "Cheap is beatiful, and light!" :)

Man kanske skulle starta en separat tråd med "Vad ska vi göra på prylträffen?"? Där folk kan tala om vad de skulle vilja se för nåt och så kan andra hojta till om de kan visa upp det eller inte. Skulle ju vara kul med en större kökssamling än sist t.ex:) KAP vs Nova? Och så får vi ju hoppas att det dyker upp nån Gränsforsare till vedhuggningen:)

I och med att det finns sjö där så kan ju som sagt var kanotister ha lite uppvisning av paddelflottörer och hembyggda pagajer?

Träffen blir vad deltagarna gör den till.

För min del har jag numera en fullt fungerande UL-vedspis:)

Ja det ska bli kul att se den i drift den här gången.
 
Re: Re: Re: Re: Ang. Fjällnora

nermander; sa:
.....
Man kanske skulle starta en separat tråd med "Vad ska vi göra på prylträffen?"? Där folk kan tala om vad de skulle vilja se för nåt och så kan andra hojta till om de kan visa upp det eller inte. Skulle ju vara kul med en större kökssamling än sist t.ex:) KAP vs Nova? Och så får vi ju hoppas att det dyker upp nån Gränsforsare till vedhuggningen:)
.....
Well gott folk; finns det intresse för en prylauktion?

Något jag skulle vilja testa är ljudvolymen för olika multifuelkök, som Nova, Omnifuel mfl. Mitt Primus MFS dundrar rätt bra, vore intressant att se hur de nyare multifuelköken låter med bensin, gas och vad de nu går på..

Raskesven
 
Hålls det en prylträff i närheten av Uppsala / Sthlm så ska jag se till att komma. Inte främst för prylarnas skull kanske utan för att det kan vara kul att träffa andra galningar som härjar runt här på forumet.

Är temat kök och ljud kan jag alltid ta med mitt Whisperlight och med en monstruöst överdoserad förvärmning få till både ljud och skådespel.
[Ändrat av Buzzrock 2004-03-16 kl 23:27]
 

Liknande trådar