Perfekta frilufts byxan

Nordesjo; sa:
Ibland känner jag att man borde göra en rövare och låta sy upp en fet hög med M90 i annat tyg, nånstans i Vietnam eller nåt, för att sedan sälja i Sverige.

Nån som hakar?

PS: spruckna sömmar är det en förbaskad plikt att reklamera. Med språng (du har två år på dig från inköpstillfället)!
[Ändrat av Nordesjo 2003-01-22 kl 20:35]

Jag hade tänkt färga ett m90 ställ, men det visar sig visst att det inte funkar så bra. Så kan du få det uppsytt inågon rolig färg så vill jag boka ett par =)

Ett lite elegantare val kanske skulle kunna vara Orvis expedition pants, eller som dom själva skriver: Ideal for rough-and-tumble activities from backcountry flying to chopping wood. Crafted from a tough, yet very comfortable, rugged twill fabric. Reinforced flaps on all pockets ensure years of durability.
895Cvb02.jpg

http://www.orvis.com

/David

Friluffare med stil

Till Daves eleganta byxor mâ man ej glömma att komplementera med en elegant Fleece-scarf innaför den välstrukna skjortan, givetvis med dold säkerhetsficka med blixtlàs samt med "hand wrap snap" (?). Finns tillgánglig i följande fyra moderiktiga kulörer:

Navy : Lt.Charcoal : Dk. Lime : Merlot

2647r.jpg
Travel Tweed Scarf

For warmth, security and the perfect finish to your travel outfit, wrap up in a multi-function scarf from Ex Officio's new collection of Travel Tweed fleece accessories. The Travel Tweed fabric (100% polyester) offers a high warmth-to-weight ratio for insulation and easy packing. Additional fabric benefits include wrinkle and stain resistance and the ability to dry in minutes.
FEATURES
· Security zip pocket
· Head wrap snap
· 8" x 55" dimension

FABRIC:
Travel Tweed Fleece
100% polyester
This low maintenance fabric offers a high warmth-to-weight ratio and resists wrinkles, stains and water.

Varför finns det så få byxor med rejäla benfickor?
Det är ju nästan bara armen som har det?

Jag vill ha stora fickor för att kunna trycka ner kartan, handskar, kikare, gott och blandat påse eller vad jag känner för. men nej då små ynkliga fickor som man knappt får ner handen i.

Missförstå mig nu inte jag vill inte gå långa sträckor med mycket i fickorna men jag vill ha möjligheten att tillfälligt stoppa undan prylar utan större besvär så att jag har med mig dem och att de inte är i vägen.

Tack för alla bra tips, får ge mig ut i butiks djunglen och prova i helgen.

Har förståt att det är ganska många som gillar att ha halva bohaget i byckorna. Själv kan jag knappt ha en mobil telefon i någon av fickorna innan byckorna trillar av.

-Åke

Gammalt och hederligt

Eftersom ingen annan tagit på sig töntansvaret och medgivit att ni varit och köpt byxor i fjällvärldens Konsum får jag axla den tunga plikten: jag gillar Fjällrävens grönlandsbyxor. Klassiska, praktiska, torkar fort och slitstarka. Desutom ser man så härligt genuin ut i dem.

Jag skojar inte.

Kalle

Nu när någon annan kommit ut ur garderoben: :)
Fjällrävens brallor är helt ok! Jag har ett par kombibrallor i tunt mikrotyg för fjällvandringar (inget för skogs- och vinterbruk, dock).

Problemet för mig är bara att Fjällräven, trots att deras viktigaste marknader (Norden, Tyskland, Holland) har längst medellängd i världen, inte kan göra kläder för folk som är 190 men inte väger 120 kg. Det tycker jag faktiskt är riktigt kasst.

Men ITABs byxor verkar riktigt, riktigt lovande! Man kanske ska lämna tillbaka sina Haglöfs (jag jämförde dem med mina M90 och märkte att ett par Haglöfs 54 LONG är flera centimeter kortare än M90 för 190 cm). Kasst. Är man "lång" i Sverige om man är fler centimeter under 190?
[Ändrat av Nordesjo 2003-01-23 kl 13:52]

ITAB ?

Nja, tro inte att man får så där jättemycket byxa för pengarna.
Jag har flera olika plagg från ITAB, och på samtliga har sömmarna på utsatta ställen slitits ut. De måste använda mycket dålig tråd.
Men annars är de OK.

Jag har ett par byxor av märket T&P från ITAB och de har funkat kanon. Bra fickor som kunde vara lite större dock. Men med tanke på att de är hälften så dyra jämfört med Fjällröven m.fl. så är de klart prisvärda =)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg