PeakUK torrdräkt?

Premiär

Igår använde jag dräkten för första gången. Jag badade, rollade och provade olika styrtag mm och dräkten kändes mkt bra. Det fanns ingenting som på något sätt begränsade rörelseförmågan. Dragkedjan som går tvärs över bröstet märktes inte av.
Det finns hängslen i dräkten och dessa har en tendens att glida av axlarna, jag tror att det är min kroppsbyggnad som är lite annorlunda eftersom jag har samma problem med alla hängslen. Jag fick också lite skav på halsen av knäppningen som skyddar latexmanschetten, men jag kom på senare att denna kan justeras så att den sitter lägre alternativt kan jag dra upp manschetten lite till.
Andningsförmågan verkar också bra, de sista kilometrarna tog jag i lite extra och det blev inte så svettigt. Dock hade jag lite väl lite kläder under vilket jag kände när jag badade, jag blev avkyld ganska snabbt då jag låg i vattnet.

Är mycket nöjd med dräkten, återstår bara att se hur den klarar det vanliga slitaget. Återkommer med en riktig recension om ett par år:)

Jag har också problem att hängslen glider av axlarna, har väl för stora traps. ;)

En lösning är att sätta hängslena i kors, dvs. höger rem på vänster axel och tvärt om. Är remmarna långa på ryggen funkar det bra men är de infästa högt upp kan det bli knöligt.

Igår använde jag dräkten för första gången. Jag badade, rollade och provade olika styrtag mm och dräkten kändes mkt bra. Det fanns ingenting som på något sätt begränsade rörelseförmågan. Dragkedjan som går tvärs över bröstet märktes inte av.
Det finns hängslen i dräkten och dessa har en tendens att glida av axlarna, jag tror att det är min kroppsbyggnad som är lite annorlunda eftersom jag har samma problem med alla hängslen. Jag fick också lite skav på halsen av knäppningen som skyddar latexmanschetten, men jag kom på senare att denna kan justeras så att den sitter lägre alternativt kan jag dra upp manschetten lite till.
Andningsförmågan verkar också bra, de sista kilometrarna tog jag i lite extra och det blev inte så svettigt. Dock hade jag lite väl lite kläder under vilket jag kände när jag badade, jag blev avkyld ganska snabbt då jag låg i vattnet.

Är mycket nöjd med dräkten, återstår bara att se hur den klarar det vanliga slitaget. Återkommer med en riktig recension om ett par år:)

Tack för recensionen. Blir nog så att jag köper en sådan till slut. Nu får det kanske dröja till hösten dock.

Lomo Tornado

Jag har oxå en sådan dräkt, och varit ute 5 gånger med den. Fick den 1 månad sen ungefär.

Det är ju oxå min första torrdräkt så jag kan ju inte jämföra och uttala mig. Men den fyller sina funktioner och håller tätt och andas okej, hade nog önskat mig en huva kanske när det blåser lite kallt i nacken.

Passformen var jättebra vilket jag var lite orolig för. Färgerna är som det ser ut på hemsidan.

Köpte även Lomos Aqua boots som var mycket sköna och perfekt passform. (stora i storleken så välj samma stlk som joggingdojorna).

Beställde och 10 dagar senare kom paketet. Inga problem för mig där.

Jag har oxå en sådan dräkt, och varit ute 5 gånger med den. Fick den 1 månad sen ungefär.

Det är ju oxå min första torrdräkt så jag kan ju inte jämföra och uttala mig. Men den fyller sina funktioner och håller tätt och andas okej, hade nog önskat mig en huva kanske när det blåser lite kallt i nacken.

Passformen var jättebra vilket jag var lite orolig för. Färgerna är som det ser ut på hemsidan.

Köpte även Lomos Aqua boots som var mycket sköna och perfekt passform. (stora i storleken så välj samma stlk som joggingdojorna).

Beställde och 10 dagar senare kom paketet. Inga problem för mig där.

Är inte speciellt förtjust i huvor. När jag seglar blir det oftast hög krage och mössa och nya paddeljackan Peak Semi long har ingen huva. Till den köpte jag en Neoskin Headcase som fungerar nästan för bra. Inget problem med en glipa mellan jackans kragen och headcasen ens när det blåser och är +2° ute.

http://www.peakuk.com/peakukkit.php?content=neoprene&prodid=105

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moga Hjälp mig att sköta min torrdräkt effektivare Paddling allmänt 10
MrP Torrdräkt för kajakpaddling? Paddling allmänt 4
tango Välja rätt torrdräkt för paddling? Paddling allmänt 21
anholl Lång och smal torrdräkt dam, tips? Paddling allmänt 0
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Skor till torrdräkt vintertid Paddling allmänt 10
Livetiskuggan Byta muddar på torrdräkt Paddling allmänt 5
Mats L Tips torrdräkt Paddling allmänt 5
Kajakistan Köper torrdräkt/tuiliq för vintern Paddling allmänt 5
Knall Val av torrdräkt Paddling allmänt 23
Kaffekopp Läckande torrdräkt Paddling allmänt 4
Peterspeed Palm Bora Torrdräkt Paddling allmänt 2
hejpådig UL Torrdräkt för Packrafting i fjällen? Paddling allmänt 7
friluftaren Torrdräkt hobieshop? Paddling allmänt 0
friluftaren Erfarenhet kring denna torrdräkt? Paddling allmänt 2
avslutmedlemskap0904 Torrdräkt Paddling allmänt 24
thureb Tips och tricks sköta och trivas med torrdräkt Paddling allmänt 8
McO Problem med våt-/torrdräktsstorlek Paddling allmänt 6
pelle.k Ursuit torrdräkt Paddling allmänt 5
Johan60 Var köpa Kokatat torrdräkt? Paddling allmänt 9
gale warning Erfarenhet av Palm Lofoten Torrdräkt? Paddling allmänt 7
martallen Vilken torrdräkt håller längst? Paddling allmänt 4
khmd Torrt i torrdräkt? Paddling allmänt 12
Veon Nya muddar på torrdräkt Paddling allmänt 6
utesälen Passform torrdräkt Paddling allmänt 4
L.A. Torrdräkt, fluor och miljö Paddling allmänt 3
Trikåmannen Letar efter ny torrdräkt Paddling allmänt 79
manlan Torrdräkt - normalt slitage? Paddling allmänt 11
utesälen Vilka skor till torrdräkt Paddling allmänt 9
Lgm Byte av sockar på torrdräkt Paddling allmänt 1
friluftaren Underställ under torrdräkt? Paddling allmänt 46
avslutat_17_06_20 Reparation/byte av latexmuddar torrdräkt Paddling allmänt 6
Lgm Torrdräkt Paddling allmänt 14
Lgm Torrdräkt Paddling allmänt 7
arild rolla med torrdräkt Paddling allmänt 9
Anders V muddar på torrdräkt Paddling allmänt 18
manlan Hiko torrdräkt - erfarenheter? Paddling allmänt 12
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
tcj Modifiera torrdräkt Paddling allmänt 10
hs Torrdräkt och flytväst? Paddling allmänt 16
robertholmstrom Vattentemperatur och torrdräkt Paddling allmänt 21
avslutad160118 Kort och bred torrdräkt Paddling allmänt 11
Kustridaren Northgear torrdräkt Paddling allmänt 5
Kustridaren Gore-TEX torrdräkt - vart beställa? Paddling allmänt 2
martallen En fråga om torrdräkt för damer Paddling allmänt 3
hannulan Luva/krage på torrdräkt Paddling allmänt 8
Mats Bengtsson Har min torrdräkt slutat andas Paddling allmänt 14
Niftigolebb byxor+jacka eller torrdräkt Paddling allmänt 25
Pyksten Torrdräkt Paddling allmänt 23
Nitsrek Våtdräkt vs torrdräkt? Paddling allmänt 33
miljonmicke Reed torrdräkt-torr? Paddling allmänt 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg