Påsktur (igen!!!)

Re: Vad kul!

Nuskani; sa:
Jag vill också följa med! Jag har mailat Dennis.

Visserligen har jag inget tält... och bara en sommarsovsäck... och så hade jag lite planer i påskhelgen men sådana bagateller får naturligtvis inte komma ivägen för en friluftstur.

Kommer vi iväg så löser det sej både med tältplats och extra sovsäck... När infon blir lite mer specifik så kan vi från Norrköping starta vår planering med samåkning m.m. Så vi får väl hålla ut en stund till.

Vad kul att så många verkar vara intresserade!

Eftersom det är så många som verkar ha lust att haka på gör jag och Mattias ett konkret förslag på tider, uppsamlingsplats m m så får vi se om vi får det att gå ihop. Varken jag eller Mattias har bil så det vore bra om vi kunde dela upp oss på de bilar som finns. Samma sak gäller sovplats i tält o s v. Jag har ett en-mans tält som jag är oerhört förtjust i så för min del är sovplatsen inga problem.

De som kommer att ha bil och extra plats i tältet kan ju annonsera ut det så har vi lite koll på läget!

ha det gott i vårsolen!

Annika

Hej,

Jag bor i Norrköping och har både bil, en extra 3-säsongssovsäck, ett 2-manstält och ett 3-manstält (själv funderar jag på att bara ta min bivacksäck om det blir bra väder) så jag kan låna ut om någon (Britt?) behöver.

/Carl

Påskvandring!!!!

Förslag på påsktur.

Startar på förmiddagen i Kisa fredagen 6/4. Följer Östgötaleden mot något som heter Smedstorp. Kisa till Smedstorp är omkring 20 km. Kommer dit via Misterfalls askäng. Askängen brukas fortfarande som en "hederliga gammal äng". Smedstorp är en fin dubbelgård från 1700 med på äldre vis småskaligt brukad mark. Där emellan är det mest skog och bitvis kuperad terräng.

För att slippa ta sig tillbaka i samma spår så tänkte vi förslagsvis hitta en "ny egen led" tillbaka till Kisa.

Vi skulle vilja vara lite flexibla när det gäller turens längd. Minst en men kanske två övernattningar. Lite beroende på väder.

Hurvida vi ska försöka att lösa det med er som vill komma över en dag får vi väl diskutera. Kanske är det möjligt att ses i närheten av Smedstorp på lördagen?

Mattias & Annika

Om vi har flera bilar går det ju alltid att ställa en i slutet av leden så behöver vi inte gå i cirkel. Fast det kräver lite mer planering och är kanske onödigt krångligt.

Jag känner inte till området men upplägget med 1-2 nätter och start fredag låter bra för mig :)

/Carl

Jag och min kompis Johnny kommer från Norrköping och har väl plats för en person till i bilen med tanke på ryggsäckarna... Vi tältar gärna två nätter och har lite prylar för utlåning, om det behövs.

Vi från Norrköping kan ju även vi ha en samlingspunkt för att gemensamt ta oss dit vi ska..?

1: Hur många blir vi från Norrköping?
2: Vem behöver låna vad?
3: Vilka behöver skjuts och från vart?

Använd gärna forumet, för att så gott det går sammanställa en anmälan och ev. önskemål vad gäller utrustning för lån m.m.

Jag åker från Norrköping och delar gärna bensinkostnad om det är möjligt. Har ingen egen bil i dagsläget.

/Mattias

Norrköping

Jag kommer från Norrköping och har bil. Saknar som sagt tält och en sovsäck som tål lite kyla men jag skulle iofs kunna ha dubbla sommarsäckar eller så får jag bylsa på mig.

Re: Norrköping

Nuskani; sa:
Jag kommer från Norrköping och har bil. Saknar som sagt tält och en sovsäck som tål lite kyla men jag skulle iofs kunna ha dubbla sommarsäckar eller så får jag bylsa på mig.

Britt, du får som sagt gärna låna tält och -10 sovsäck om du vill. Skicka mig ett mail om du är intresserad så kan vi komma överens om det praktiska.

Det verkar som vi är 5 personer från Norrköping (Dennis, Johnny, Britt, Mattias och jag) med 3 bilar. Ska alla vara med 2 nätter? I så fall kanske vi kan samåka så det blir 2 bilar?

/Carl

Det verkar som att det kommer att gå minst två bilar från Norrköping med Dennis och Jonny, Carl, Birgitta och Mattias. Är det någon av dom bilarna som kan tänka sig att plocka upp mig i Linköping? Som det verkar så är vi alla inställda på övernattning och då vore det smart om vi kan samsas med åkningen. När det gäller sovplats så har jag ett eget tält men har någon plats över i ett större tält kan jag också tänka mig att dela för då kan man ju dela på "tältbördan".

Förmodligen blir det nog en bil till med vännerna från mejllistan men där var det flera stycken som var inne på en dagstur och då är det ju lämpligt om de kan packa ihop sig i en egen bil.

Annika

Vart ska vi från Norrköping samlas för vidare färd mot Linköping och Annika..?
Vart skall hon hämtas..?
Och hur dags skall vi samlas..?
Vart ifrån behöver Mattias hämtas..?
Frågetecknen är än så länge många men vi får jobba på att räta ut dessa så snart som möjligt. Dä ä ju snart påsk förtjyven...

Dennis

Jag bor på Bråddgatan, längst upp mot parken och inte så långt från polishuset. Antingen om någon plockar upp mig hemma eller så värmer jag upp lite och går till en uppsamlingsplats. :)

Personligen har jag alltid tillhört gruppen morgonpigga/kvällströtta så jag startar gärna tidigt på morgonen. Jag vet dock att det finns åtminstone en person som gärna vill ha lite sovmorgon :). Är det för tidigt/sent att åka från Norrköping kl 0900? Det borde ta runt 1,5 timme att ta sig till Kisa för de som hämtar upp Annika (om vi löser det så). Jag hittar dit och skulle kunna åka med i den bilen.

Jag har mitt enmanstält jag tänkte använda.

/Mattias

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peter1959 Är tillbaka igen! Östergötland 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg