Påsktur (igen!!!)

Re: Ja,tack

Nuskani; sa:
Credeiki; sa:
Hej,

Jag bor i Norrköping och har både bil, en extra 3-säsongssovsäck, ett 2-manstält och ett 3-manstält (själv funderar jag på att bara ta min bivacksäck om det blir bra väder) så jag kan låna ut om någon (Britt?) behöver.

/Carl

Jag lånar gärna en sovsäck av dig Carl och en liten plätt av någons tält.

För min del skulle det räcka bra med en natt och två dagars vandring men om ni andra har tänkt stanna två nätter så gör jag det också. Jag har bokat fint väder för hela helgen i alla fall.

Jag kan åka med er då Dennis. Jag bor på von Leesengatan som ligger ett par kvarter söder om Södra promenaden ungefär i höjd med Halvars Glasskiosk. Säg en tid och en plats bara.

Har vi bestämt någon samlingsplats i Kisa?

Jag hittar till din gata så nu bestämmer vi att du åker med mej och Johnny. Vi hämtar upp dej klockan 08.30 så hinner vi gott och väl...
Det vore bra om bilarna från Norrk. samlades vid t.ex Shell vid ÖB så att vi gör sällskap till Link. och Kisa. Då kommer ju alla samtidigt och till samma ställe...

Bra plan Dennis. :) Då åker jag i Carls bil. Carl, jag går bort till Shell/ÖB innan kl 0900 på fredag så slipper du hämta mig hemma.

Jag känner att det kan vara lite knepigt att säga var man är under lördagen, med tanke på de som vill ansluta över dagen. Vad säger ni övriga? Bitvis finns det ju täckning för mobil och då skulle det ju fungera, men det är ju en liten risk med täckningen.

Tessan, du kan ringa mig om det händer något.
Tel 070-674 99 56. Kanske borde vi ha ditt nr oxå ifall det blir ändringar av någon anledning.

/Mattias

Bra, Carl! Då dyker ni upp hos mig vid 9.30-9.45 snåret på fredagen. Det ska bli kul att se vad vi blir för ett gäng!

Annika

Mattias71; sa:
Bra plan Dennis. :) Då åker jag i Carls bil. Carl, jag går bort till Shell/ÖB innan kl 0900 på fredag så slipper du hämta mig hemma.

Jag känner att det kan vara lite knepigt att säga var man är under lördagen, med tanke på de som vill ansluta över dagen. Vad säger ni övriga? Bitvis finns det ju täckning för mobil och då skulle det ju fungera, men det är ju en liten risk med täckningen.

Tessan, du kan ringa mig om det händer något.
Tel 070-674 99 56. Kanske borde vi ha ditt nr oxå ifall det blir ändringar av någon anledning.

/Mattias

Mattias, var ligger Shell/ÖB? Jag är nyinflyttad till Norrköping. För mig är det lättare att hämta upp dig om jag har en adress så jag kan skriva ut karta från hitta.se.

Tessan, åker du med oss? Var bor du? Var ska jag hämta dig?

Britt, jag tar med sovsäck och tält till dig.

/Carl

Carl, jag bor på Bråddgatan 57A, vid Matteuskyrkan och parken. Då säger vi så att du kommer förbi mig istället.

/Mattias

Hade gärna hakat på, men som det nu visar sig så uppstod det lite förhinder.

Så istället så önskar jag er bara en trevlig tur och hoppas det blir fler ggr!

Hej!

Jag åker gärna med.Passar det att hämta upp mig vid klockartorpet..Eller vid tågstationen om det finns en långtidsparkering där runt..Någon som vet?

Itzi; sa:
Hej!

Jag åker gärna med.Passar det att hämta upp mig vid klockartorpet..Eller vid tågstationen om det finns en långtidsparkering där runt..Någon som vet?

Norrköping är ju inte så stort, så att bli hämtad är väl ändå bäst. Då slipper man ställa sin bil på en dyr och riskabel parkering...

Itzi; sa:
Hej!

Klockaretorpet blir bra, det är ju på vägen mot Linköping. Exakt var i Klockaretorpet ska jag hämta upp dig?

Carls fredagstaxi ser då ut som följande:
Mattias, Bråddgatan 57A vid 8.45
Tessan, någon stans i Klockaretorpet vid 9.00
Annika, Ullstämmavägen 36? vid 9.35

Vid sena ändringar var god ring 0733-679467 och tala med växeln ;-)

Vi ses på fredag!

/Carl

Jag och Johnny hämtar Britt och hör av oss via telefon till den andra taxin så kan vi stämma av en uppsamling hos Tessan... Ca: 09.00

Om Britt har nåt nummer man kan ringa när vi börjar närma oss vore bra.
Skriv det här eller maila mej..!

M.v.h: Dennis

Hejsan!

Då säger vi 9 tiden efter Carl Bergstens gata..
I slutet på gatan finns en vändzon, där kan
båda bilarna sammanstråla.Jag smsar Mattias och Carl på torsdag för att kolla av läget..Eftersom jag inte har tillgång till någon dator efter idag.
Nu väntar några dagars effektiv påskätning för att skapa ett litet skyddslager om det blir kallt =0)..

Ha det så bra
vi ses på fredag

Nu har bitarna fallit på plats..!

Nu är det snart dags, diverse prylar ligger framme i väntan på att packas ner i ryggsäcken och shecklistan läses om och om igen... Det skulle inte förvåna mej om jag glömmer nåt, något jätte viktigt som jag inte äns kommit ihåg att skriva upp på listan.

Men grupper är organiserad och planeringen verkar ha flutit på väl... Efter ett antal inlägg på forumet så har allt blivit solklart över vem som skall åka med vem och vilka som behöver låna vad.
Lika spännande att få se och upptäcka, en för mej helt ny sida av vårt län, är att få träffa nya människor. Frilufts intresserade östgötar som man via datorn bara vet namnen på... Vilka ansikten döljer sig bakom dessa användarnamn och vem är det som svarat på mina inlägg.
I morgon så får vi se, för då bär det av mot Kisa.
Och om jag glömt nåt, det märker jag i skogen
/ Dennis

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peter1959 Är tillbaka igen! Östergötland 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg