Jag tycker ditt projekt verkar spännande, att paddla Norges kust är ett äventyr i sig och att göra det utan pengar blir ju ytterligare en intressant twist på det hela. Punkten 5 tycker jag absolut uppfylls. Ställer mig däremot mer tveksam till de andra punkterna.
Läser din utrustningslista och räknar man in din utrustning är det knappast utan pengar att ekoturista, möjligtvis då "att färdas", däremot är det rätt mycket pengar nerplöjda i utrustning.
Miljöavtryck? Tja, jämfört med mycket annat lämnar väl vi paddlare rätt litet avtryck men allt är ju relativt. Återigen, fundera på din utrustningslista och vad som krävts för att plocka fram de prylarna. Och jämför sen med att t.ex. fotvandra. Om det nu är minimalt avtryck som är grejen.
I mina ögon förverkligar du mer än väl dig själv och genomför säkert ett kul äventyr men det andra? Nästan vilken paddlare som helst som ger sig ut på en helgtur lever lika mycket i samklang med ett ekosystem eller visar att det möjligt att lämna ett minimalt mijöavtryck efter sig. Lika mycket eller mer än vad ditt projekt visar.