Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sovsäckar till 4 och 6-åring
- Trådstartare niklaz
- Start datum
-
- Taggar
- barnsovsäck familj sovsäck
Håller med om Marmot Trestles, bra förhållande mellan vikt och temperaturgräns samt pris. Sonens har hängt med några år nu men funkar utmärkt.
Vi köpte en Urberg till dottern, kommer vi inte att göra om, stor, tung och kall är väl sammanfattningen. Då pratar vi om normala svenska hösttemperaturer.
/P
Vi köpte en Urberg till dottern, kommer vi inte att göra om, stor, tung och kall är väl sammanfattningen. Då pratar vi om normala svenska hösttemperaturer.
/P
Har varit nöjd med våra Mountain Hardwear goat med ställbar längd och temp ca -5c.
Sålt en av dem och ska sälja nr2 nu.
Sålt en av dem och ska sälja nr2 nu.
Logga in på Facebook
Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
www.facebook.com
Nu när största killen är 5 så har jag har kört på en bättre vuxensäck i dun som snörats av (eller kopplats ihop med min) när vi varit kring nollan. Väger mindre än en mindre barnsäck i syntet och det känns mer flexibelt att ha en extra vuxensäck om man ska iväg med en kompis som behöver låna osv. Dessutom slipper jag köpa/sälja utan kan ha samma säck hela uppväxten utan att bekymra mig. När han var riktigt liten så hade vi en barnsäck och när det var riktigt kallt så sov han i en utsliten och urtvättat overall och en syntetsäck gjord för barnvagn. En urtvättat overall kostar väldigt lite på secondhand och är mysigt på kvällen vid brasan osv.
Han har även en barnsäck men bara för sommarnätter här kring stockholm.
Nu när största killen är 5 så har jag har kört på en bättre vuxensäck i dun som snörats av (eller kopplats ihop med min) när vi varit kring nollan. Väger mindre än en mindre barnsäck i syntet och det känns mer flexibelt att ha en extra vuxensäck om man ska iväg med en kompis som behöver låna osv. Dessutom slipper jag köpa/sälja utan kan ha samma säck hela uppväxten utan att bekymra mig. När han var riktigt liten så hade vi en barnsäck och när det var riktigt kallt så sov han i en utsliten och urtvättat overall och en syntetsäck gjord för barnvagn. En urtvättat overall kostar väldigt lite på secondhand och är mysigt på kvällen vid brasan osv.
Mina stora grabbar fick varsin vuxen-dun-säck i ungefär den åldern också. Har slitit på dem sedan dess, båda är tonåringar nu.
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg