Ledig och busväder ute, perfekt tillfälle att skriva ner sin packlista! Listan är gjord för en vecka i fjällen. Dock är den inte helt klar, men i grova drag så man får en klar uppfattning i alla fall om hur det kommer se ut. Kommer nog ta bort och lägga till något.
https://lighterpack.com/r/k0mju
Har räknat på 700g mat om dagen, dock har jag svårt att se att jag behöver så mycket. Brukar man inte säga 700-1000g om dagen? Brukar inte riktigt komma upp i det. Tänkte dessutom torka mat och göra egna bars, så det blir väl lite lättare då? Men jag gissar nu bara. Passerar man någon stuga som säljer grejer så kan man ju alltid köpa något, typ choklad eller en godispåse som jag aldrig har nerpackat i väskan annars.
Räcker 100g gas i en vecka om det endast används till att koka upp vatten till middagen och kanske lite vatten för någon kopp te eller kaffe ibland? Om man använder nån form av vindskydd. I fall man ska byta ut 230g burken. Dock kostar dem väl typ lika mycket? Men tältar man där man får göra upp eld så kan jag ju bara använda elden istället för gasen. Då räcker kanske en hundring. Bara lite tankar haha.
Har ni börjat pyssla med packningen eller är det bara jag som är övertaggad?
Liten gas borde räcka 1v om du bara tänkt göra 1-2 uppkok om Dan med en mindre mängd vatten.
Regnjackan är rätt tät att använda som vindjacka tycker jag . rätt slimmad packning förutom dubbelt av långkallingar