Även sovsäckar anges normalt vikt utan packåpsar, så addera ca 150g per sovsäck om ni önskar använda ex sea to summit eVent compression dry sacks.
Ska kolla upp om det är vattentäta säckar som är med annars får jag köpa till.
Vikten på liggunderlag och kuddar är väl per person, dvs skall multipliceras med 2?
Det är redan adderat med två längst ut i högerkanten
Stavarna räknar jag inte in i vikten då jag har dem i handen på vandringen, alltså inte på ryggen.
Hm, de kanske jag ska sätta på "på kroppen" istället?
Jag har räknat med ca 5-6 dagar men jag chansade på t-spriten, ska kolla hur mycket det beräknas gå åt.Hur länge har ni tänkt vara ute, 300g t-sprit räcker inte långt?
Mat för två personer är ett bra estimat ca 800-900g per dag.
Per person? Eller på två pers?
Vattenflaskorna kan ni spara både vikt och pengar genom att använda vanliga pet flaskor, ex 0,5 liter. Vattenfilter kan ni lämna hemma om ni vandrar i fjällen.
Jag har köpt "vattenpåsar" med slangar på så man kan smådricka utan att ta upp en flaska. Jag är en sådan som vill dricka hela tiden så det kändes smidigast.
Mitt tips är att använda det ni har där så är möjligt och komplettera eller byta upp er med erfarenhet och behov.
Japp, vi ska göra det
Tittar jag på er utrustningslista och att ni räknar med att vara ute i upp till en vecka är jag lite tveksam till att två 58liters säckar räcker? Proviant och bränsle kräver mer utrymme än man tror för en längre tur. Vi packade för 11dagar på vår senaste Sarek tur, (vår utrustning är I de stora delarna inte helt olik din lista) och våra säckar 80+65liter) var ganska fulla med tältet, Hilleberg Kaitum 2, på tvären under locket på min ryggsäck. Ni får provpacka och testa.
Ja, jag är också lite tveksam.... Jag hade först en Exped Thunder 70 till gubben men ändrade och tog två Exos 58 vilket kanske var dumt. Men vi provpackar när jag får hem det och är den för liten så byter jag hans till en större.