Packat & Klart

Störtflod

Torrent betyder störtflod men jag är för gammal för att ha drabbats av filbytarraseriet jag har inte ens bredband hemma.

Det finns upphovsrättsregler som gör att man inte fritt kan lägga ut filmer som producerats av t ex SVT. Men det vore roligt om SVT själva lade ut sådan här korta filmer. De har lagt ut en skid/hundslädes film med bland andra kapten Olle Rimfors från 30-talet som är helt underbar bland annat med en plurrad ren.

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=30254&a=336195

Thure

Re: Störtflod

thureb; sa:
De har lagt ut en skid/hundslädes film med bland andra kapten Olle Rimfors från 30-talet som är helt underbar bland annat med en plurrad ren.

Ha ha, lysande: "Ryggen mot iskanten. Aldrig magen för då pendlar benen in under iskanten och drar ner er. Räddningen är ryggsim upp mot iskanten"

Vill minnas att vi diskuterat detta någon gång här på Utsidan men det var skoj att höra det "live".

-Palle

Re: Störtflod

thureb; sa:
Torrent betyder störtflod men jag är för gammal för att ha drabbats av filbytarraseriet jag har inte ens bredband hemma.
Thure

Åldern är en dålig ursäkt! Vad skulle du tycka om t.ex. nån som sa "jag är för gammal för att åka skridskor" ??? (prova det argumentet på Sven Wolter :)

Jag är ca sju år äldre än du, och jag har haft bredband hemma i snart fyra år. Jag har nog bytt en och annan fil också, dock försöker jag hålla mig till det man får byta (jodå, det finns en hel del sådant). Mest av pragmatiska skäl -- tycker inte det är värt att riskera att råka illa ut bara för lite underhållning.

Så det har inte så mycket med åldern att göra, utan snarare med personligheten....

OK personligheten är viktigare än åldern

Obs OT, du servade för min min fråga nedan Paul.

Jag skall skaffa bredband. Vad är fördelaktigt numera jag bor i villa utan kabeltv.

Thure

Jag såg inslaget.

Tycker inte du missade något Palle.

Reagerade på stavviftandet under loppet man hade uppenbarligen inte separerat stavklass från icke stavklass. Tyvärr så verkar glappbegränsare inte nått ut i landet. Man ersätter sådana med stavar och det ser eländigt ut balansmässigt. Dåligt substitut för längdskidåkning.

I LiV anser man att nybörjare inte skall ha lös häl.
Det tycker inte jag men jag tycker att nybörjare måste ha glappbegränsare.

Thure

Re: Jag såg inslaget.

Nä, det var ju inte så upplyftande precis. Men åkning på plogad bana i blåst och snödrev är inte heller upplyftande, så programmet var väl en god bild av verkligheten där och då ;)

Äras den som äras bör!

Angående en afton på Öjaren så är jag nästan hundra på att det var Jacob Hård och Anders Tysk; den senare släpade på utrustningen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg