Jag har fått någon form av plattfisk (är så dålig på dom arterna) ute på västkusten, jag och en kompis hittade ett långt lergrund som vi vadade ut i. Plötsligt så sprattlade det till under foten på mig, under foten ligger en 15 cm plattfisk =) under hela dagen fick vi nog tag i 6 - 7 st plattfiskar på detta viset =). Om någon vet vad detta kan vara för fisk så får ni gärna berätta det. Misstänker sanskädda =)
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ovanlig fångst!
- Trådstartare Jontti80
- Start datum
-
- Taggar
- storfiskareskröna
Litet och stort
En gång högg det en fladdermus vid flugfiske med en E-12:an vid Dalälven (den klarade sig bra med bara ett litet hål i flyghuden).. (jag drillade den försiktigt)
Det som var värre att drilla var en planande motorbåt som korsade trollingbåten akteröver, jag gav den en match men var tvungen att ge mig efter en mycket kort stund...
En gång högg det en fladdermus vid flugfiske med en E-12:an vid Dalälven (den klarade sig bra med bara ett litet hål i flyghuden).. (jag drillade den försiktigt)
Det som var värre att drilla var en planande motorbåt som korsade trollingbåten akteröver, jag gav den en match men var tvungen att ge mig efter en mycket kort stund...
Det är nog en fotskädda... Utan bild blir det nog knivigt men gissningsvis kan vi utesluta piggvar o hälleflundra.Om någon vet vad detta kan vara för fisk så får ni gärna berätta det.
Misstänker sanskädda =)
Personligen har jag aldrig fått något roligt. Lite plast, en tygbit(igår) o någon blåmussla...
En mås
Inte jag dock, men farsan har fångat en fiskmås! Tog wobblern i luften och blev rejält krokad. Morsan fick hålla och far min ta ut draget med tång. Måsen var måttligt nöjd...
/Peter
Inte jag dock, men farsan har fångat en fiskmås! Tog wobblern i luften och blev rejält krokad. Morsan fick hålla och far min ta ut draget med tång. Måsen var måttligt nöjd...
/Peter
En spark!..... Det sjuka är att det var samma spark som min morfar hade efter att ofrivilligt druttat i sjön 5 år före, på jakt efter en kamrat i mörkret!!..... ( kamraten hittades död dagen efter... usch o fy! )
keps
fick min egen keps hösten 2006 när jag och en kopis letade gädda under en riktigt blåsig dag på en rapala vobler. Voblern fastnade i vassen nära båten och jag drog lite väl hårt så när den släppte kom flygade och tog kepsen i förbifarten. det blev som tur inga personskador men ryktet spredsig snabbt.
fick min egen keps hösten 2006 när jag och en kopis letade gädda under en riktigt blåsig dag på en rapala vobler. Voblern fastnade i vassen nära båten och jag drog lite väl hårt så när den släppte kom flygade och tog kepsen i förbifarten. det blev som tur inga personskador men ryktet spredsig snabbt.
Kompisens keps, medans den fortfarande satt på huvudet. Det hugger fortfarande till i magen när jag tänker på hur det kunde gått...fick min egen keps hösten 2006
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg