Nu råkar jag bo i den stad där Outdoorexperten ligger och jag har cykelavstånd den här årstiden även om jag kör bil ibland.
Nu har jag visserligen det mesta jag behöver och mer därtill så nu är det länge senad jag köpte något.
Ett antal gånger har det inte funnits det jag skulle köpa fast det stod på hemsidan i finns i lager.
Vid ett tillfälle stod det i mailen jag prenumererar på 25 % rabatt på nästan allt
Jag skulle köpa något men när jag skulle betala fick jag ingen rabatt för det var bara vid köp via Internet man fick denna rabatt, men om det stod det inget i mailet.
Jag försökte argumentera.
Jag har åkt hit och du har varit in på lagret och letat reda på det jag vill köpa. Drar du av rabatten så handlar jag. Tycker du det är begåvat att jag åker hem och beställer via Internet och ”köper” något mer så det blir fraktfritt för mig (fri frakt över 500 kronor) . Så Ni måste göra ett paket och gynna postförtaget. Jag får åka till närmaste ICA och hämta paketet. .
För mig fri returfrakt så jag åker tillbaka till närmaste ICA och returnerar det jag ”köpte” för att det skulle bli fraktfritt för mig. Hur mycket pengar i fraktkostnad har ni då gynnat fraktbolaget med? Hur mycket tid har ni i onödan lagt ner på att för först göra ett paket och sedan öppna mitt returnerade paketet och åter lägga varan på lagret? Är det kostnadseffektivt? Har någon annan än fraktbolaget tjänat pengar?
Men det begrep inte han som jobbade där
Vid ”Black Friday” för några år sedan fick jag ett annat mail om rabatt. Jag åkte till butiken. Dörren låst. Ingen skylt om at det var stängt. Kollade mailet i mobilen. Inget om att butiken var stängd. Surfade in på deras hemsida och då kom det upp ett popupruta ”Vill du chatta med oss?”
Jag skrev ”jag står utanför dörren men är låst”
Outdoorexperten svarade. ”Vi har stängt idag för vi har så mycket att göra med Internetbeställningar”
Det är inte så jag vill bli behandlad som kund.
/Per