Betalningsalternativ och service
Deras betalningsalternativ är aningen konstiga i mina ögon, förskottsbetalning innebär att man betalar in på deras plusgiro med de fördröjningar som det innebär. Detta är utan att de informerar om detta när man väljer betalmedel utan man får inte veta det förrän man har slutfört köpet och ordern är lagd.
Jag valde förskottsbetalning istället för postförskott eftersom jag ville få tag på min GPS så snabbt som möjligt, och spara de kronor som postförskottsavgiften ligger på numera, men nu tog det ju två arbetsdar innan betalningen hade registrerats på deras Pg konto och därmed så kunde de ju inte skicka GPSn före det, trots att jag tog en skärmdump på mitt betalningskvitto på internetbanken.
För att strö salt i såret så fungerade dessutom inte GPSn när den kom hit till mig utan jag var tvungen att skicka den på service till Sportmanship. Ringde till Outdoorexpertens kundservice för att se vad de kunde göra, jag ville egentligen skicka tillbaks den till dem och köpa den nån annan stans men fick till svar att det gick ju inte eftersom jag öppnat kartongen och den därmed var begagnad.
Problemet är löst nu, men inte med nån hjälp från Outdoorexperten. Fick ringa och prata med Sportmanships servicepersonal och där fick jag faktiskt bra respons och de ordnade allt snabbt och bra när jag sade till dem att jag åker ut i skogen om ett par dar.
Tack Sportmanship för den snabba hjälpen!
(Vet att mitt inlägg hamnade lite utanför tråden i slutet men allt har varit så sammankopplat för mig.)