Låga betyg tyvärr
Jag beställde några t-shirts och nån tröja den 2/6. Betalade i förskott för att komma undan postförskottsavgiften. Det var inga problem och jag tror till och med att betalningen registrerades som mottagen hos Outdoorexperten dagen efter.
Enligt deras hemsida gäller följande: "Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt, normalt sker leverans inom 5 arbetsdagar. Om en beställd produkt skulle vara tillfälligt slutsåld så kontaktar vi dig via e-post och meddelar beräknad leveranstid."
Jag har gått in och följt ordern ofta och den 12/6 står den fortfarande registrerad som "Ej leverad än". Slänger iväg ett snabbt mail där jag frågar vad som händer, hur det låg till med beställningen osv.. Fick som svar "Jag beklagar att du inte fått våran leveransbesked. Det måste ha missats av oss. Beräknad leveranstid på din order är cirka 5-7 arbetsdagar." Vilket inte riktigt var vad jag var ute efter.
Jag gav dem lite mer tid, den 24/6 svarade jag på det förra mailet, skrev nåt i stil med att jag ville veta när det skulle skickas och att det var märkligt att det ännu inte skickats. Fick som svar att deras pall blivit stoppad i tullen i norge men att ordern skulle skickas om ett par dagar MAX. Idag är det den 10/7 och de har ännu inte skickat paketet.
Tycker det är riktigt dåligt. Visst kan det bli fördröjningar för vem som helst och det är bara synd för dem om det är så. Däremot är det dåligt att jag tvingas ta kontakt flera gånger och att det som sägs i deras mail inte stämmer alls.
Jag har funderat på att helt enkelt avbeställa och strunta i det, men det känns ändå som att jag beställde av en orsak, att jag faktiskt vill ha sakerna. Och sen har jag ingen egentlig brådska liksom, även fast tålamodet tryter så kan jag vänta och få sakerna och sedan tycka att det var dåligt och inte beställa därifrån igen. Men visst har det varit nära avbeställning.