Jag uttalade mig inte om moderering. Självklart är det en viktig aspekt av forum som detta. Vilka metoder och bevekelsegrunder Utsidans ansvariga personer har för detta vet jag ej. Men jag antar att du har kontaktat dem för att delge dina åsikter!?
Nä du uttalade dig inte om moderering. Att jag tog upp det var en reaktion på detta:
Knepet är väl att få tillräckligt många att bli aktiva. För det tror jag att det behövs ett relevant och positivt forumklimat.
Håller absolut med! Och såvitt jag kan se blir det väldigt svårt att få fler att bli aktiva och behålla ett relevant och positivt klimat utan moderering. Därav spann jag vidare åt det hållet.
Hela existensen av Fritt Forum som inte syns i flödet är väl för att lösa problemet med att forumet inte modereras speciellt mycket. Alltså bli av med trådar från flödet utan att någon ska behöva ta bort dem och på så sätt stöta sig med folk. Annars förstår jag verkligen inte syftet med det forumet alls.
Angående att kontakta utsidans ansvariga så tänker jag att detta är en väldigt bra plats att göra det. I forumet för funktionsförslag för utsidan. Dessutom tror jag att Fritt Forum doldes i flödet efter förslag i en tråd i just detta forum. Det är inte lätt att lyssna på användare tyvärr, finns det en åsikt så har någon annan en annan åsikt. Älskar utsidan och är tacksam att de som driver detta låter det vara kvar och att man inte har uppdaterat och ändrat sönder det helt och hållet, vilket händer på många ställen. Så även om jag tycker att man borde kunna steppa upp modereringen vid behov (verkar inte vara en sån period just nu dock) så är jag ganska nöjd.