Nu har jag testat köket med kall gas (-20C från frysen, kanske -15C när jag tände brännaren?) och en full gasbehållare. Det funkar fint (med behållaren upp och ner). Nu var ju iofs själva brännaren ganska varm, men det är inte så svårt att förvärma den när det är kallt ute. Man får lite sämre tryck än med varm gas, men det gör faktiskt inte så mycket eftersom trycket blir lite väl högt med varm gas och behållaren upp och ned. Det tog ca 10 sekunder från det att jag vred av gasen till att lågan slocknade.
På sommaren kan man väl använda det som vilket gaskök som helst, och sen få ut den sista gasen med behållaren upp och ned? Men på vintern är det nog lite mer binärt.
Som nån sa innan så är nog det här köket lämpligast att hela tiden köra uppåner vänt med propanet som drivgas för butanet , men köket blir väldigt mycket ett kök som antingen är avstängt eller så går det med full efterbränkammare.
Så det är ju inget matlagninskök precis
På sommaren kan man väl använda det som vilket gaskök som helst, och sen få ut den sista gasen med behållaren upp och ned? Men på vintern är det nog lite mer binärt.