Onyttiga prylar!

Dyra, tunga, långa knivar

Lämpliga för idioters trädfällning mm, tillverkas visserligen redan, med med metallskaft utan snörhål på vore de ju perfekta till igloobyggnad bl a!

Kanske lite kalla........

Klarar mig själv utan

Go ide' det här ;-)

Johan K

Onyttiga??

Ingen genomtänkt vildmarksutrustning är komplett utan en bra gurk-mosare! Se en gammal tråd i Testforum från 2001-04-09:
www utsidan.se/vb_forum/showthread.php?htreadid=6076

Tillbehören

Jag har en underbar gammal friluftsvän som när det är hans tur att medföra fikan på utflyckterna alltid har kakburk i bleck, gärna flera olika, duk, kaffekoppar med passande fat, assietter, tygservietter och silverskedar. Givetvis följer sockerskål med tång och gräddsnipa med ut.
Själv nöjer jag mig med stämingsförhöjar sterainljuset med hållare. Förutom nödvändigheterna.

Go tråd det här

Johan K

Gillade flyt-telefonen med SIM-kort. Vad med badbara, flytande sovsäckar?(Det var Nikewaxs tidiga reklam.)

Wettexjacka

Suger upp svetten bra från kroppen. :)

Tyvärr kan jag inte ta äran för denna sak. En kompis hittade en skiddress jättebilligt på rea. Det var bara ett problem med den. Den sög lätt åt sig vatten och vägrade sedan torka.

/Jonas U

Instant Water!

Beckman, du har nästan snott min idé: Instant Water - vatten i pulverform, bara att spä ut med.... luft! Perfekt att bära med sig på ökenvandringar.

Pulvret är väte som reagerar med luftens syre under värmeutveckling samtidigt som vatten bildas. Fungerar samtidigt som bränsle till Trangiaköket! Genialt!

Druidens lösning

Ni som läser Asterix har säkert redan förstått att avundas Druiden Pulverix bidrag i druidmästerskapet i "Asterix och Goterna".

För er som inte är så väl bevandrade i Asterix äventyr kommer här några citat från druidernas tävling om titeln "årets druid". Vad det handlar om är att visa den bästa trollkonsten.

Jag citerar:

Druiden Pulvermix: "Jag har uppfunnit en metod att förvandla soppa till pulver, så man kan ha det med sig i små påsar... Det är mindre skrymmande än en gryta!"

En annan druid invänder: "Men för att göra soppan måsten man ju ändå ha en gryta..."

Druiden Pulvermix lösning: "Jag har hittat på en metod att förvandla också grytor till pulver..."

Tänk er den lösningen i praktiken. Gramjakten är över och man tar med sig sin vedspis i pulverform!!!!

Hälsar

Joakim Ekendahl

Tältpinnehålsborr

För Bohuslänska kajak-klippor och marken på tyska campingplatser. En idé som kommer ur ett verkligt behov.

/Andreas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg