Re: Vakuumförpackning är mycket praktiskt...
Jag har också tänkt på att gå med mitt lilla problem till en mataffär med charkdisk. Men antagligen har de hårda hygienregler och kan väl inte hålla på med barnmat på sin fina vakuumförpackare som är till för köttet? Eller? Någon som vet?
Jag skulle kunna tänka mig att betala för att få detta fixat.
[Ändrat av ^_^ 2007-02-22 kl 15:22]
tr; sa:Strykarräven; sa:Man ska nog tro rätt mycket om sig själv och sin matlagningshygien innan man finner det lönt att sterilisera t ex köpta plastpåsar för att packa barnmat i. Oavsett vacuumet. Vacuumförpackningen är väl mest till för
Mina erfarenheter av vackad mat på sjön är mycket goda.
Jag brukar be handelsmannen att /dela och/ vacka om biffarna etc i lämpliga stycken. Så får man det ordentligt gjort, dessutom i extra tjocka och hållbara påsar. Har aldrig hänt att dom inte haft tid, inte ens när jag någon gång plågat dom i rusningstid på fredagseftermiddagen - man betalar ju faktiskt rätt bra för sig...
Men man kanske inte kan komma in med medhavd kaggfiskad småharr (vad nu det är).
Jag har också tänkt på att gå med mitt lilla problem till en mataffär med charkdisk. Men antagligen har de hårda hygienregler och kan väl inte hålla på med barnmat på sin fina vakuumförpackare som är till för köttet? Eller? Någon som vet?
Jag skulle kunna tänka mig att betala för att få detta fixat.
[Ändrat av ^_^ 2007-02-22 kl 15:22]