Strykarräven; sa:Det är förstås för att du inte fiskar! Jag borde förstått det ögonblickligen; era hjärnor är inte anpassade för sådant. (säger Annica Dahlström)NUI; sa:Aha, låter som en självklart användningsområde som jag inte kunnat komma på om jag så grunnat i 100 år
Finns det fler?
Nä, men annars kan man säkert vacuuma kött lika gärna, om man jagar. Eller kanske bär. Jo förresten, vi brukar nog vacuumförpacka hjortron också, eftersom de är så smetiga till skillnad från blåbär etc.
Men om du vill kan du säkert vacuuma din UL-dunsäck, eller din UL-disktrashandduk, eller din enda ruta UL-toapapper per dag... Nä den var under bältet. Vet dock att jag såg i nån annan tråd att någon vacuumförpackade måltiderna till fjällturen. Onödigt för mig som ändå aldrig portionsförpackar.
Jo, alltså att vakuumförpacka diverse saker som hobby, eller sådant man hittar i skog och mark, om man nu inte gillar djupfryst kan jag förstå. Men eftersom det stod under rubriken Friluftsmat gick mina tankar osökt åt det jag och många andra verkar äta när vi är ute i busken. Och då hade jag svårt att se att vakumförpackning var så användbart eller kunde tillföra något. Ungefär lika oanvändbart som att vakuma alla UL-grejer du räknar upp s a s.
Och som verkar var ju detta ett korrekt antagande från min sida.
Jörgen